14. september 2023 - 19:58 Der er 3 kommentarer

DELPHI 7 skal køre i baggrunden ...

Hej,
På min udviklingsmaskine (XP sp 4) har jeg en Delphi 7 Enterprise kørende.
I et selvudviklet statistik program, har jeg et mærkeligt problem.

Når jeg starter samme program har jeg data (et sted mellem 45.000 -> 75.000 records) og det tager ca. 20-25 minutter at håndtere disse data (med fil-udskrifter).  Men det forudsætter, at pogrammet aktiv kører i forgrunden.  Prøver jeg på nogen måde at bruge maskinen til noget andet  (eksempelvis : at spille FREECELL, mens jeg venter på resultaterne )  blivr Delphi programmet øjeblikkeligt "dræbt" af systemet og jeg må starte forfra. Eller sagt med andre ord :  Jeg kan gå ud og hente kaffe, trille tommelfingre (endda begge retninger !), glo på TV (repriser som sædvenligt !)  eller hvad jeg nu kan finde på, men bruge PC'en til noget andet - FORBUDT , FY, AFSLÅET ......

Så spørgsmålet er:  Er der noget (aner ikke hvad - en option ? ), som kan fortælle Delphi-programmet, at det er OK at køre i baggrunden, men jeg spiller FREECELL  (eller gør noget andet produktivt, men jeg venter på resultaterne) ?

TAK

Kris
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2023 - 08:40 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2023 - 20:48 #2
Normalt kan et Delphi program fint køre i baggrunden.

Der må være et specielt problem i dette tilfælde.

Er der nogle fejlmeddelser omkring hvorfor programmet er lukket ned?

Hvilken funktionalitet bruger programmet? (GUI controller? database forbindelser? embedded ActiveX objekter?)
15. september 2023 - 23:30 #3
Hej

#1:    Ser på det i morgen (lørdag)

#2:  Ingen fejlmeddeleser overhovedet, anvender ingen ACTIVE-X objecter (samt forbindelser),  Bruger en tilknyttet form med en DATABASE for at hente visse kontrol data.

TAK
Kr