Avatar billede HWC Praktikant
08. september 2023 - 20:35 Der er 4 kommentarer

Spejlede diske vedbliver med at synkronisere.

Jeg har 4 HDD, spejlet 2 og 2. (2x2TB og 2x3TB)
Næsten oftere end ikke, så laver de en "Synkroniserer igen" når jeg starter PC'en.
Windows 10 Pro.
Har Googlet problemet, men har ikke fundet noget der ligner det.

Hjælp modtages "med kyshånd" da det taget mange timer for maskinen at synkronisere.

Heinrich
Avatar billede puren Ekspert
09. september 2023 - 01:50 #1
hvordan er de diske tilkoblet via bundkortet eller et raid kort?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2023 - 18:51 #2
En ting er fx, at man ikke skal synkronisere mapper med temporære filer.
Du vil kun spejle windows selv, installerede programmer og data. Ikke hele disken.
Avatar billede HWC Praktikant
10. september 2023 - 11:46 #3
Det er standard Windows spejling af diske 1:1.

Heinrich
Avatar billede HWC Praktikant
20. september 2023 - 20:47 #4
Jeg er kommet til den konklusion af jeg har to defekte HDD, og det er grunden til at PC'en "Synkroniserer igen" hele tiden.
Jeg skal derfor have bestilt to nye HDD.
Men dermed er mine trængsler ikke forbi.
Første problem er et finde finde ud af hvilken HDD det er der er defekt.
Hverken Google eller M$ har en løsning at byde på, trods mine meget innovative søgninger.

Andet problem er at få lov til at fjerne spejlingen på C-drevet.
(Det er lykkedes at fjerne den anden på "data-drevet")
Jeg har en fornemmelse af at den ikke vil give lov til det, så længe den synkroniserer, men her er det så problemet at den aldrig bliver færdig med at synkronisere. Den har efter 24 timer+ været oppe på 25% men så mister den pustet og begynder forfra.
Så spørgsmålet er vel egentlig: Hvordan stopper man synkroniseringen?
Google og M$ har heller ikke budt på svar på det spørgsmål.

Gode indslag modtages fortsat med "kyshånd".

Heinrich