Avatar billede valby Ekspert
05. september 2023 - 21:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre tekst med ctrl + C til anden PC

Jeg har læst, at man kan overføre tekst fra udklipsholdere til anden PC med ctrl + C og at man han se teksten  på modtager PCén med ctrl + V.
Jeg har været i System / udklipsholderen og aktiveret. Men det fungerer ikke.
Windows 11. Brugere, som kender det ?
Avatar billede kurtba Ekspert
05. september 2023 - 22:10 #1
Der skal arbejdes lidt for at få det til at virke.
Du kan finde en vejledning til funktionen i det sidste nye Computer for alle.
Evt. lån det på biblioteket.
Et af kravene er, at begge computere skal være logget ind på samme microsoft konto.
Avatar billede valby Ekspert
05. september 2023 - 22:30 #2
Tak for dit indlæg, men det har jeg godt set, men jeg har måske klokket i det?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2023 - 22:37 #3
For at kunne benytte dette skal du være logget ind med Microsoft konto ved den pc og den anden. Og aktiveret flere indstillinger som indebærer samtykke til flere Microsoft tilladelser på den netop pc og den anden m.v..

Hurtigste vil nok bare være at benytte 'Sticky Notes'. Lidt ligesom man kan dette med Google med 'Keep Notes'.

Sticky Notes er altid tilgængeligt på ens Microsoft konto, også som lokal brugerkonto, så længe har logge ind med Microsoft konto.

https://support.microsoft.com/da-dk/office/introduktion-til-sticky-notes-86b36182-fdf5-4f9b-af7a-2846f83263f5

https://apps.microsoft.com/store/detail/microsoft-sticky-notes/9NBLGGH4QGHW?hl=da-dk&gl=dk
Avatar billede valby Ekspert
05. september 2023 - 23:49 #4
Ja mange tak, men men jeg har det problem, at denne PC kører på lokal konto, og den anden på Microsoft.
Jeg har prøvet at skifte til Microsoft, men koden bliver ikke accepteret, selv om den bliver det i andre situationer.
Avatar billede valby Ekspert
06. september 2023 - 02:17 #5
Så kører det bare. Jeg fandt ud af det hele.
Har fået Microsoft konto og er blevet af med både pin og kode.
Tak til jer begge. 😁
Jørgen B
du får løsningen for dit tip med Sticky Notes 👍