Avatar billede joergerking Praktikant
29. august 2023 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Valg af laptop til brug på Ingeniørstudie

Da jeg lige er startet på bacheloruddannelsen for bygningsingeniør, leder jeg efter en ny bærbar computer, da min gamle ikke længere lever op til standarden. Computeren skal bl.a. bruges til (let) 3D-modelerring i Revit.
Jeg er ikke selv den store haj til computere, så håber på der er nogen der kan foreslå en god laptop, jeg kan have mange år.
Computeren må forresten gerne være brugt og budgettet ligger på +-5000.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2023 - 18:27 #1
brugte: fx https://www.refurbed.dk/p/dell-precision-7530-i7-8850h-15-/90120b/
se andre på https://www.refurbed.dk/c/baerbare/?price=4200-6200&e18=DK+%28Dansk%29&page=2&page_type=category&category_type=electronics&category=2
Jeg har ikke valgt mac, da de typisk er dyrere mht købe-software, og har derfor fundet en god windows-ting.
Bemærk - du køber fra den butik i eu, som har den på lager (typisk nok dansk med dansk tastatur) men min ipad kom fra italien, og iphone fra tyskland - og det er disse steder, evt reklamation skal håndteres af.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2023 - 18:35 #2
Jeg så lige på data om den pc, at den leveres fra Polen - så det er nok der, evt hælergods havner... Den er dog næppe efterlyst, da serienummer osv let tjekkes.
Avatar billede joergerking Praktikant
31. august 2023 - 12:53 #3
Glemte lige at tilføje, at Mac er udelukket, da mange af de programmer der skal bruges, ikke kører på Mac.