Avatar billede Maja Praktikant
29. august 2023 - 10:51 Der er 6 kommentarer

Reparation af MSI laptop

Hejsa!

Min MSI laptop GL62-6QF har været i stykker i 2 år. Garantien er udløbet, men jeg savner min gode bærbare computer og vil derfor gerne have den repareret. Skærmen skal højst sandsynligt udskiftes, da jeg kom til at træde på den en mørk nat, hvor jeg havde lagt den på gulvet ved siden af min seng (🤡) så den viser kun farver/striber. Derudover har CD-drevet været i stykker længe, og jeg forsøgte engang at åbne det med en kniv, hvor hele yderdelen faldt af, men drevet kan stadig ikke komme ud...

Spørgsmålet lyder, kan det betale sig at sende den til vurdering i MSI's afdeling i Sverige, eller kan jeg godt stole på at firmaer som fx iHero kan reparere den til billigere penge?

Eller er der evt. nogen i Aarhus/omegn eller Syddjurs, som kan sådan noget? Jeg er med på at reservedele osv. skal bestilles hjem.

Mvh. Maja
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. august 2023 - 16:38 #1
Må jeg tillade at spørge om hvorfor du dog ikke har fået den repareret inden for de to år? Jeg stiller mig meget tvivlende overfor om det vil kunne betale sig at få den repareret. Nå også cd-drev er i stykker, så er det vist bedre at  aflevere den på genbrugspladsen, og finde en ny/brugt i stedet.
Der findes firmaer der sælger brugte renoverede pc´er, hvis da ikke du vil investere i en helt ny.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. august 2023 - 16:53 #2
Jeg giver #1 Ret men køb dig et eksternt kabinet og indsæt din Harddisk i så du bevarer dine filer!
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. august 2023 - 17:39 #4
Det lyder som en rigtig god ide, det du nævner vedr. at bevare filerne👍👍
Avatar billede Maja Praktikant
30. august 2023 - 05:44 #5
Fordi garantien alligevel var udløbet, og jeg ikke har haft behov for den siden... Hvorfor er årsagen relevant..?
Jeg har heller ikke vigtige filer derpå, men jeg betalte trods alt knap 7000 kr. for den i sin tid og den fungerer ellers som ny, hvis ikke den havde haft de to skader på skærm og CD-drevet.
Jeg har fået et tilbud på fra iHero om at reparere den for 1600 kr. og der er langt fra at kunne få den ordnet til 1600 til at skulle smide den væk og købe en ny til 7000, synes jeg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. august 2023 - 10:08 #6
Det lyder temmelig urealistisk at maskinen kan repareres for 1600 kr.
I betragtning af at der er blevet trådt på den, og at cd-drevet også er defekt.
Hvis ikke at værkstedet har haft maskinen inde, så er det da meget svært på forhånd at sætte en pris på reparationen.