Avatar billede Uvanga Ekspert
27. august 2023 - 20:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fibersignal omsætte til Ethernet kobber

Min nabo har fået fiberforbindelse fra Norlys. Vi er så kommet til at tale om hvordan fibersignal omsættes til Ethernet kobber. Er der indbygget mediekonverter i fiberboksen? Boksen har 4 LAN RJ-45 stik, så der må ske en form for signalomsætning i fiberboksen. Norlys anvender PON, samt Nokia fiberboks/modem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. august 2023 - 22:50 #1
Vedholdende søgning på nettet gav dette resultat:
"Nokia fiberboks fungerer ved at modtage et fiberoptisk signal fra internetudbyderen og konvertere det til et trådløst eller kablet signal, hvor du kan tilslutte f.eks. computer"
Så det må et bud på svar, men andre input modtages gerne.
Avatar billede puren Ekspert
27. august 2023 - 23:44 #2
ja der er mediekonverter i boksen nogle af dem er der også router i
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. august 2023 - 08:16 #3
ad #2 Fint, så er det bekræftet👍