Avatar billede Pac Praktikant
25. august 2023 - 04:28 Der er 3 kommentarer

Efter grafikkort opdatering

Hej

Jeg har en Gaming bærbar https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-computer/asus-rog-strix-scar-17-g733-i9322tb3080ti-173-barbar-gaming-computer/396936

Som jeg købt i 2022.

Som spillede rigtig godt, men efter jeg hentede geforce experience og opdaterer mit grafikkort i feb/marts mdr (2023). begyndt det at spille dårligt (lagger lidt og fps svinge meget mellem 80 til 160 ) som før lå den på omkring +- 200 i spillet (PUBG)

Når jeg spiller på ultra kører gpu’en på omkring 90-99 % (-+90 fps)

Og når den er på Low kører gpu’en på 40-70 %og nogle få gange på 90%    (90-160fps svinger meget)

Har hentet både gamle (feb) og ny driver til grafikkortet. Har også nulstillet computeren.

Intet virker
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2023 - 09:50 #1
Når den lagger, så stop, og tjek internet hastighed/forbindelse
Det kan være server (for mange spillere på) og forbindelsen (for mange på i dit område - specielt med Coax - sjældent med fiber)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2023 - 11:41 #2
Ja, hvis du har udelukkende benyttet den og ikke vedligeholdt den ved at rense blæser eller tage den til vedligeholdelse hos IT-shop eller hos Elgiganten, og eventuelt udskiftet cpu kølepasta (processor thermal compound).

Det kunne tænkes som tidligere anvist.

Held og lykke. 🙃
Avatar billede Pac Praktikant
25. august 2023 - 21:17 #3
Har ikke brugt den så meget og den har været til rep, både ved Asus og el-giganten og de siger at den ikke fejle noget.

Har stabil internet og strøm på.
Er det normalt at den kører på 40-50 % gpu

Hvor fps’en svinger meget fra 80-160

Når den nogle gang kommer gpu op på 90 %
Kommer fps også op, men burde gpu’en ikke være på omkring 90-99% for at køre stabil