Avatar billede André Novice
15. august 2023 - 00:46 Der er 3 kommentarer

Hvor længe kan jeg regne med at en computer kan holde strøm?

https://www.power.dk/computere-og-tablets/computere/baerbar-pc/msi-thin-gf63-12ve-465neu-156-baerbar-pc/p-2249664/#specs

Hej, da der ikke står hvor længe den her computer kan holde strøm, så ved jeg ikke helt hvad jeg lige kan regne med.
Så vidt jeg har forstået så bruger en bærbar som den her, noget mere strøm fordi den har en dedikeret GPU.

Ved almindelig browsing, brug af word/Office til at tage noter, hvad kan jeg så regne med af batteritid, er det sådan 2 timers strøm på batteri eller er vi nærmere oppe i 8 timer?

Tak på forhånd.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. august 2023 - 02:08 #1
Tja Batterikapacitet 52.4 watt-time - grafik kort op til 49W - så stresser du den er det under en time. Er det muligt at koble grafikkortet ud og bruge det i cpu er det helt andre tal.

se battery life (scrol ned) på nedenstående link -det er ikke samme cpu - men det ligner nok

https://www.notebookcheck.net/MSI-GF63-Thin-9SC-Laptop-Review-Lightweight-gamer-for-just-under-1000.450395.0.html
Avatar billede puren Ekspert
15. august 2023 - 08:22 #2
2-3 timer er mit bud men kommer jo an på hvor mange programmer du har til at køre og suge strøm jeg har PT 202 https://ibb.co/hxNbFJ8 programmer til at køre i min computer jo laver du kan få det tal jo lægnere tid har du strøm,

så jo mare du slukker skruger ned jo mere tid
lysstyrke for skærmen
lys i keybordet
BT/wifi
grafikkortet
underclocking af CPU
Avatar billede kurtba Ekspert
15. august 2023 - 22:21 #3
En test af en model i 2022 med 3050 grafikkort, sagde at den kunne køre i ca. 5 timer ved almindelig brug og kortere tid ved gaming.
Mig bekendt er nogle pc.er også lavet således, at det eksterne gpu kun bruges, hvis det kræves. Ellers bruges det, som er indbygget i cpu. Jfr. Intel har den pgl. cpu indbygget grafikkort, og hvis man vil sikre sig periodevis, at den bruger det, kan man jo via enhedshåndtering deaktivere det eksterne grafikkort.