Avatar billede jadebob Nybegynder
30. august 2001 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstart

Min computer kommer med en skærm, hvor der står JL over det hele. Den fryser og jeg kan ikke gørenoget.
Jeg kan heller ikke bruge start-diskette.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede fcs Novice
30. august 2001 - 22:12 #1
Der er tale om en defekt master boot record på din harddisk. Få fat på en ny startdiskette som starter maskinen op og brug så kommandoen \"fdisk /mbr\" for at lave en ny master boot record på det drev den er gal med
Avatar billede domi Nybegynder
30. august 2001 - 22:13 #2
Havde samme problem! Efter mange forsøg geninstallerede jeg Windåze... Tror det er den eneste mulighed!

/domi
Avatar billede fcs Novice
30. august 2001 - 22:19 #3
Vær opmærksom på at al info på disken kan risikere at ryge. Spørgsmålet har før været oppe her på eksperten (kan ikke lige finde det) og der har løsningen altid været en fdisk /mbr!!
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
30. august 2001 - 22:29 #4
Jeg fik det samme da jeg engang kom til at slette autoexec.bat config.sys og de andre der ligger på C:, kan det være du har slettet dem?
Avatar billede snebold Nybegynder
01. september 2001 - 09:52 #5
Ja, jeg havde samme problem på min NYE pc\'er det jeg gjorde var at jeg satte en start disk ind også startede jeg en op så virkede det!
Avatar billede bride Nybegynder
03. september 2001 - 13:07 #6
Check dine RAM. Det er sikkert dem som det er galt med. Prøv at ta\' et RAM-modul og tænd computeren. Fortsæt med det en efter en
Avatar billede bride Nybegynder
03. september 2001 - 13:10 #7
Du skal selvfølgelig ta\' dem ud af maskinen...
Avatar billede fcs Novice
03. september 2001 - 16:06 #8