Hvilken "forbindelse"? - er det via en web-browser, via en fil-protokol (SMB/WebDAV/FTP o.s.v.), via en app (DS-Video/Audio/Cam/File o.s.v.)
Normalt kan man kun tilgå diverse tjenester direkte på LAN. Lige så snart du er på WAN (uden for dit eget netværk) skal der være åbnet for de helt specifikke porte i din firewall (som formentlig er indbygget i din router), og så skal du huske at kalde din offentlige IP-adresse i stedet for NAS´ens IP adresse på lan.
Kombineret med at mange ikke har fast IP-adresse, og denne derfor hele tiden skifter, bliver det hele meget besværligt. Også fordi man i dag ville forvente at køre sikret trafik (SSL krypteret), hvilket kræver dit eget domænenavn og certifikat.
Alt det skal man have rimelig styr på, for at få det til at virke. Derfor har Synology en "QuickConnect" tjeneste kørende på deres servere. Her vil din NAS (når Quickconnect er konfigureret på den) aktivt kalde Synologys servere - det er der sjældent spærret for, når det er et udgående kald. Modsat kalder du selv QuickConnect adressen fra din app/webbrowser - eks.
https://Lurup.quickconnect.to - så sørger tjenesten for at "oversætte" til din NAS´ nuværende public IP adresse, så du kommer ind det rette sted.
Men det har Synology nogle fine artikler til, så der er ingen grund til at jeg forsøger at beskrive det her :-)
https://kb.synology.com/da-dk/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_quickconnect?version=7