Avatar billede Kirling Praktikant
13. maj 2023 - 14:54 Der er 4 kommentarer

Hvilket Bundkort???

Halløj Forum.

Tænkte om der var nogle af jer der har forstand på computer der kunne give mig et råd om det er godt det jeg forstiller mig at bestille eller evt kan kommer med input om det er for meget/lidt

Det er mest bundkortet jeg ikke ved om skal være det ene eller andet

Jeg har købt :
skærm - MSI Optix MAG342CQR
kabinet - Nzxt h7 elite
væskekøler - NZXT Kraken Elite 360 RGB

Det jeg mangler tænkte jeg skulle være :

Ram : CORSAIR Vengeance - DDR5 - sæt - 64 GB: 2 x 32 GB

CPU : Intel® Core™ i9-13900KF

Bundkort : ASUS ROG Strix Z790-E Gaming WiFi
(eller er den overkill kunne evt vælge) :ASUS TUF GAMING Z790-PLUS WIFI

Harddisk : Kingston | FURY Renegade - SSD - 2 TB

Strømforsyning : be quiet! System Power 10, 850w

Grafikkort : MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12G

Jeg er ved ikke om det er overkill? Den skal bruges til regnskab og skal kunne game spil som starfield, warzone, red dead osv uden at gå ned på grafik og uden at skal købe nyt om 2 år

Håber i kan hjælpe 👍👍👍🎮
Avatar billede Kirling Praktikant
13. maj 2023 - 15:02 #1
overvejer også dette grafikkort. men ved ikke om det er de 500kr ekstra vær :
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2023 - 18:25 #2
Bundkortet har ikke så stor betydning, som du måske tror. Og hvis den pris, jeg har set på omkring 4000 kroner er korrekt, vil jeg kalde det overkill. Valg af bundkort har normalt kun betydning, hvis du vil sikre dig, at dine specielle behov for tilknytning af hardware eller software er dækket.
Avatar billede Kirling Praktikant
13. maj 2023 - 20:02 #3
Ok tak for svar..
Så selvom jeg vælger i9 13900 så er det ASUS TUF GAMING Z790-PLUS WIFI rigeligt?? Også med tanke om jeg gerne vil fremtidssikre mig lidt..

Eller er der et helt andet bundkort der ville passe bedere til mine komponenter ?
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2023 - 21:43 #4
Undskyld det sene svar. Som du kan se i linket herunder, er  i9-13900KF understøttet på et ASUS TUF GAMING Z790-PLUS WIFI:

https://www.asus.com/dk/motherboards-components/motherboards/tuf-gaming/tuf-gaming-z790-plus-wifi/helpdesk_qvl_cpu/?model2Name=TUF-GAMING-Z790-PLUS-WIFI