Avatar billede Tootsie Praktikant
13. maj 2023 - 12:24 Der er 6 kommentarer

Lommeregner/regnemaskine

Jeg har lige købt ny bærbar computer, Acer.
På min gamle computer, Lenovo, var der ikon for regnemaskine/lommeregner,
ikonet kan jeg ikke finde på den nye PC.
Jer er et gammelt hoved, født under 2. verdenskrig, så brug venligst et ikke for teknisk sprog.
Mvh
Hanne Vestergaard
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. maj 2023 - 13:41 #1
Tryk på Windows tasten.
Skriv lommeregner i søgefeltet.
Når ikonet vises, hold ALT tasten nede og træk det ud på skrivebordet.
Så vil den lægge en genvej.
Avatar billede Tootsie Praktikant
13. maj 2023 - 14:19 #2
Mange tak til FinnRasmussen. Næste problem er : Hvordan holdes den fast til proces-linje ?
Avatar billede Tootsie Praktikant
13. maj 2023 - 16:29 #3
Undskyld mit dumme spørgsmål. Nu ligger lommeregneren på proceslinjen.
Når jeg har haft PC lukket, kommer ikon ikke tilbage på proceslinjen.
Hvordan får jeg den til det?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. maj 2023 - 16:35 #4
Min ældre Windows version:
Træk ikonet ned på proceslinjen, så fastgøres det.
Avatar billede falster Ekspert
13. maj 2023 - 18:01 #5
Eller klik Windowstasten og "Alle apps". Højreklik på "Lommeregner" og vælg "Mere" - "Fastgør til proceslinjen".
Avatar billede Tootsie Praktikant
14. maj 2023 - 08:13 #6
Tak til Finn Rasmussen og falster. Nu ligger ikon fast på proceslinjen.
Jeg løber nok ind i flere problemer, så kommer jeg tilbage. Håber bare på lige så gode svar, og at man ikke bliver træt af mig.