Avatar billede Marie Mester
16. april 2023 - 14:50 Der er 8 kommentarer

Køb af Excel og Word

Jeg kan ikke finde ud af, hvor man bør købe Microsoft Excel og Word til ejendom. Direkte køb med engangsbetaling er ret dyrt på Microsoft Store. Er det virkelig rigtigt, at det er helt legale udgaver af de rigtige Microsoft programmer, som man kan købe til få hundrede kroner hos visse andre firmaer på nettet ? Hvis ja, hvordan kan det så lade sig gøre?  Ved Google søgning vises der firmaer som Softwareeksperten, Officepakke, e-gear m.fl.
Avatar billede ebea Ekspert
16. april 2023 - 15:12 #1
Der er ikke noget fordækt, eller ulovligt, ved at købe MS licenser hos de fleste af disse firmaer. www.productkeys.dk. har netop været oppe at vende her på eksperten.dk hvor du også kan se udpluk af dem som har købt der, og du kan læse kommentarerne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. april 2023 - 15:13 #2
Jeg har selv gode erfaringer med Officepakke.dk, men der er også andre.
Nu vil jeg ikke som sådan fremhæve nogle frem for andre, for det kan blive betragtet som en slags reklame, og dette tolereres ikke her på eksperten.... og heldigvis for det.
Avatar billede ebea Ekspert
16. april 2023 - 15:15 #3
#1 - et link til tråden jeg nævnte.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1041714
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2023 - 16:23 #4
Der er også E-Gear der sælger licenser. De er i øvrigt certificeret med e mærket.
Avatar billede Slawomir Seniormester
17. april 2023 - 19:33 #5
En mulighed kunne være Office 365 eller gratis Office som f.eks libre, OpenOffice.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. april 2023 - 20:50 #6
Jeg anvender selv LibreOffice. Office 365 koster jo penge hvert år.
Jeg har Office 2019 på både min stationære og min bærebare, men da nyere Office versioner 2013, 2016 og 2019 ikke kan åbne ældre Word filer, så er det at jeg har installeret LibreOffice. Havde LibreOffice indeholdt et mailprogram, så havde jeg kun haft LibreOffice installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2023 - 06:36 #7
#6 Et mail program behøver ikke være en del af en Office pakke. Har du prøvet Thunderbird? Jeg brugte denne et års tid da jeg havde Windows 8. Virkede fint dengang.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. april 2023 - 08:59 #8
#7 Jeg ved godt, at der findes adskillige separate mailprogrammer.