Avatar billede pwj1701 Praktikant
28. marts 2023 - 19:37 Der er 4 kommentarer

Cromcast DR1 hvordan fjernes undertekster

Har 4 cromcast - de lever lidt deres eget liv😉
Pludselig har vi på de 2 på hjemmeadressen tekstet alt på DR1
Jeg caster ikke fra tlf kun via apps på TV - har tv2 play
Hvordan gør jeg ?
Er det cromcasten  ?
Eller?
På forhånd tak
Per
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2023 - 20:01 #1
Ja, jeg ved nu ikke selv hvordan det ser ud, men hvis du har "Indstillinger" det er her du kan se efter undertekster, nogle gange ser indstillnger som ligner en logo af tandhjul. Andre tre prikker "...". Andre med hamburger (tre streger) ovenpå hinanden.

Omkring undertekster:
Hvis du kan se ud fra video "CC" er dette også betegnelse for undertekster.
Hvis du kan se tandhjulet under video vinduet, kan du trykke dig ind under den og her kan du eksempel se "Subtitles/CC" nogle gange.

Jeg håber, at dette hjælper 🤓👍
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2023 - 20:45 #2
Hvilket TV mærke?
Avatar billede Erik K Ekspert
29. marts 2023 - 00:46 #3
Hvis du har apps på dit TV og du bruger dem, som du skriver, så er Chromcasten jo slet ikke indblandet.
Hvis du derimod har en Chromecast med Google TV, hvor appsene er installeret, så vil du under indstillinger kunne vælge tekstning fra eller til, medmindre det er fast tekstning i selve udsendelsen.
Avatar billede Slawomir Seniormester
29. marts 2023 - 11:07 #4
For at fjerne undertekster på DR1 via Chromecast kan du følge disse trin:

Start afspilningen af DR1 på din Chromecast.
Tryk på “Pause” knappen på din Chromecast fjernbetjening.
Tryk på “Indstillinger” ikonet (tandhjulet) i øverste højre hjørne af skærmen.
Vælg “Undertekster”.
Vælg “Ingen”.
Hvis du vil have mere information omkring undertekster på DR TV, kan du se denne video eller læse mere på DR’s hjemmeside.