Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indhente data fra Access - 400 point

Kenzo!

Disse data skal kunne indhentes fra database. I denne Access database er der kontaktpersoner.

Tabel kunder

Herunder navn, adresse og postnr. & by.. Har du ikke et færdigt program til dette??
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 20:05 #1
Kan du zippe og sende databasen til mig, så laver jeg det(kun hvis den er under 1MB)?

Skal der vises en liste over kunde hvorfra man skal kunne vælge én, og få sat oplysningerne ind i Word dokumentet?
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 20:10 #2
Hej Kenzo!

Jeg bruger Access2000 egne databaser.. Hvis du også har den der hedder kontaktpersoner.

Hvis du har programmet kan du lave henvisningerne til denne database.

Mogens
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 20:28 #3
Kenzo Er du der?

Hvordan ændrer man rækkefølgen over linierne.

Den starter med Navn og går videre til PostnrBy og til sidst adresse????
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 20:35 #4
Vedr. database.. Ja, den skal vise den eksakte person data fra databasen så jeg på den møde kan stile brevet direkte til vedkommende - Fra Word.!.. Jeg smutter for idag.. Vi ses nok.. imorgen..
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 20:52 #5
Du bruger property/egenskaben TabIndex til at ændre hvilke rækkefølgen. Klik f.eks. på tekstboksen ud for navn, og tildel denne TabIndex 0. Tildel Adresse 2, Postnr./By 3, OK 4 og Annullere 5...

Jeg har sendt eksemplet på hvordan man henter data fra en Access db.
Avatar billede sulisa Nybegynder
31. august 2001 - 15:19 #6
Hej Kenzo!

Tak for informationen. Jeg har nu givet dig flere point. (Hvor har du al den viden fra?) *smiler*

Jeg kan prøve at kontakte dig igen.. Når jeg har en anden konkret spørgsmål. Jeg har stadigvæk en del point som jeg kan forære.

Mogens
Avatar billede sulisa Nybegynder
31. august 2001 - 15:42 #7
Ops!.. Fejl.. Runtime-Error \'94\' Invalid use of Null ?????
Avatar billede kenzo Nybegynder
31. august 2001 - 17:31 #8
På hvilken linie?
Avatar billede sulisa Nybegynder
31. august 2001 - 19:26 #9
Hvad mener du?
Avatar billede kenzo Nybegynder
01. september 2001 - 11:43 #10
På hvilken linie opstår fejlen?

Prøv at åbne skabeloen og derefter køre formen. Når fejlen fremkommer, klik på debug, og se efter hvilken linie der er markeret(med gul).