Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2023 - 12:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig farve på HP Deskjet 2632

Ja, der er en Mærkelig farve på HP Deskjet 2632.
*
Jeg har lige skiftet blækpatroner - Farve og sort.
*
Normalt er der gode farver.
Men ikke nu. lyserøde - Men : skulle være røde
- lysegrønne - Men : skulle være mørkegrønne.

Har jeg mon sat patronerne omvendt i ?
Jeg har sat :
Den sorte patron er til højre.
Den farvede patron er til venstre.
*
God Søndag fra Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 13:08 #1
Har du kalibreret den .
Er det gamle patroner hvor de er udløbet?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 13:14 #2
Sort skal sidde til højre og farve til venstre.
Er et originale 123 patroner?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2023 - 13:30 #3
Jeg har gjort det, som printeren bad om -
(Var det at kalibrere ?)
*
Det er helt nye blækpatroner.

Og de originale til HP Printer.
304 XL Sort & 304 XL Farve
*
Ja, jeg har lige kigget :
Sort sidder til højre (som de skal)
Farve til venstre (som de skal)
*
Men tak for Info, 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 14:02 #4
Kender ikke fremgangsmåden den gør det på hvis det sker automatisk på din model printer?

Kan huske da jeg havde Officejet G55 før i tiden der kalibrerede jeg dem.
Det var inden jeg begyndte at fylde dem selv.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2023 - 14:04 #5
Ja, har du HP printer før 1. December 2016, vil du nok ikke opleve problemer.

Det lader til at HP laver ændringer på deres struktur og deres firmwares.

De vil kun have originale blækpatroner og det blev diskuteret på diverse platformer omkring dette problem. Ene svarede som løsning, afskaf HP helt. De skaber ikke andet problemer for forbrugerne.

Der er tråde helt tilbage fra 2 år og 1 år som indikeres, at de er forbundet til deres netværk og nok af dette grund kan ikke udskrive uden dette, andre som ikke kan udskrive noget uden deres softwares m.v.

Men her kunne det tyde på at deres innovation er over grænsen, at de prøver at regulære os hvad vi må på vores blækpatroner, at du oplever fejl og misbehag.
Jeg vil mene, at alene af den grund, at der er stor sagsanlæg på vej mod HP.

https://www.msn.com/en-us/money/other/hp-is-blocking-third-party-printer-ink-again/ar-AA18vloQ

https://www.extremetech.com/computing/343720-hp-updating-printers-to-block-third-party-ink-cartridges
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2023 - 14:12 #6
Jørgen B : Ja, men det er en ældre printer - Før 2016 - Måske 2013 (?)

Jeg bruger originale Farvepatroner. Til HP.

Og Printeren virkede helt fint - Med rigtige farver - For en måned siden

- Altså indtil jeg skiftede ud med nye patroner. Den sorte virker fint nok ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 14:12 #7
Prøv side 89 på siden her som er manual på din printer
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05439335.pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 14:15 #8
Kør videre på de efterfølgende sider og test om det bliver bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2023 - 14:19 #9
Der findes også dette værktøj (til Windows) der måske kan hjælpe dig
https://support.hp.com/us-en/help/printscandoctor
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2023 - 15:35 #10
Tak 220661 for manual og Printscan doctor ....
*
Jeg fik en idé :
Da det "kun" er farvepatronen, det opfører sig mærkeligt,
har jeg prøvet at udskifte den med en anden (en ny) som jeg har.
Farvepatronen var nu eller også ny, da jeg satte den i.
*
Men : Nu virker printeren med de rette farver !
*
Jeg har haft begge patroner liggende et stykke tid.
*
De burde vel ikke blive for gamle ?
*
Men i hvert fald virker den igen : Printeren ! Med de helt rette farver !
*
Tak for jeres gode råd og fortsat god Søndag ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. marts 2023 - 15:36 #11
Det er så sandt:

"De vil kun have originale blækpatroner og det blev diskuteret på diverse platformer omkring dette problem. Ene svarede som løsning, afskaf HP helt. De skaber ikke andet problemer for forbrugerne."

Jeg er færdig med HP - deres grådighed er total uacceptabel, og det gider jeg ikke at støtte.