Avatar billede Hjorth74 Novice
10. marts 2023 - 08:07 Der er 7 kommentarer

pdf til Excel

Hej jeg har copi pdf til excel. men kan ikke redigere eller lave sammen tællinger.

Det er som om der er en beskyttelse kan godt kan feks. godt skrive =b2 og det virker fint. men jeg kan ikke få arket til at lave sammen tællinger nogen forslag.
Avatar billede falster Ekspert
10. marts 2023 - 10:33 #1
Det kan (måske) være, at kopiering fra pdf til Excel gør alle værdier/celler til tekst.
Avatar billede Hjorth74 Novice
13. marts 2023 - 05:57 #2
Ja men har prøvet og lavet om til tal men som om celler er låst
Avatar billede falster Ekspert
13. marts 2023 - 10:12 #3
Prøv at beskrive lidt nærmere, hvordan du har copi pdf til excel. Program, fremgangsmåde e.l.

(Upload eventuelt fil(er) til en tjeneste, hvor de kan ses her på Eksperten.)
Avatar billede Hjorth74 Novice
14. marts 2023 - 12:39 #4
Har fundet ud af at jeg skal have slette de sidste 4 tegn for at den kan tælle det sammen men jeg kan ikke finde en formel .virker kun når jeg slette manuelt mellemrum og kr. Hvor kan jeg uploade fil
Avatar billede Hjorth74 Novice
14. marts 2023 - 12:49 #5
Her feks en tekst der hedder 20,000,00 kr, hvis jeg sletter manuelt til 20,000,00 kan jeg godt tælle sammen så skal have fjernet de sidste 4 tegn for at den vil tælle sammen feks i d7 celle hvor skal formel så se ud.
Avatar billede falster Ekspert
14. marts 2023 - 12:58 #6
Du kan f.eks. uploade til https://www.dropbox.com

Men du bestemmer selvfølgelig selv, om du vil "offentliggøre" din fil på denne måde.

Hvilke programmer anvender du til at kopiere fra pdf til xlsx?
Avatar billede Tom K. Forsker
31. marts 2023 - 15:58 #7
Det lyder som om PDF-filen, du har kopieret til Excel, er blevet konverteret til et billede, der ikke kan redigeres eller manipuleres som en normal Excel-fil. Der er et par ting, du kan prøve for at løse dette problem:

    Konverter PDF-filen igen til Excel-format: Hvis du har adgang til den oprindelige PDF-fil, kan du prøve at konvertere den igen til Excel-format ved hjælp af en PDF-konverteringssoftware. Dette kan hjælpe med at sikre, at dataene i filen er i et format, som Excel kan manipulere.

    Kontroller om cellerne er beskyttede: Hvis du kan skrive i enkelte celler, men ikke lave sammen tællinger, kan det skyldes, at nogle celler er beskyttede. Du kan kontrollere dette ved at højreklikke på de celler, du vil redigere, og vælge "Formatér celler" og derefter vælge fanen "Beskyttelse" for at se, om afkrydsningsfeltet "Lås celle" er markeret. Hvis det er tilfældet, kan du fjerne markeringen for at fjerne beskyttelsen.

    Kopier dataene til et nyt Excel-ark: Hvis hverken af de to første metoder fungerer, kan du prøve at kopiere dataene til et nyt Excel-ark. Dette kan hjælpe med at fjerne eventuelle beskyttelser eller formateringsproblemer, der kan have forhindret dig i at manipulere dataene i den oprindelige fil.

Jeg håber, at mindst en af disse metoder kan hjælpe dig med at løse problemet.