Avatar billede jajoh Seniormester
05. marts 2023 - 10:51 Der er 4 kommentarer

Ligges til i andet ark

Hejsa.

Jeg sidder med 2 ark, det ene hedder "Samlet plan", det andet hedder "Branddører"
Hver gang feltet "Placering" i ark "Branddører" E3 er udfyldt, skal der ligge +1 til i ark "Samlet plan" C3.
Der ligger mange faneblade (20 stk) det vil sige hvis placering er udfyldt på andre faneblade skal dette ligges til. så man kan se i arket "Samlet plan" hvor mange der er udfyldt i "Branddøre"

Lidt det samme gælder for Branddøre C6 til C17 bare her kan der stå "OK", "Fejl" eller "Mangler"
også her er der flere faneblade.
Her vil jeg gerne på ark "Samlet plan" gerne kunne se hvor mange "OK", "Fejl" og "Mangler" der er.

Håber der er en der kan/Gider hjælpe med dette :-)
Hvis der er en venlig person der gider hjælpe, sender jeg gerne de 2 exel ark på mail,
Avatar billede jajoh Seniormester
05. marts 2023 - 10:57 #1
Løst :-)
Fik hjælp på anden hjemmeside-
Avatar billede jajoh Seniormester
05. marts 2023 - 17:21 #2
Hej igen
Har stadig brug for noget hjælp, så er der en der kan/vil hjælpe ??
Avatar billede Keld Broe Seniormester
05. marts 2023 - 21:00 #3
For at tælle antallet af udfyldte celler i en bestemt kolonne på forskellige faner, kan du bruge funktionen SUMIF og referere til området, der indeholder fanenavne. Her er en mulig formel for cellen C3 på arket "Samlet plan":

=SUMPRODUCT(SUMIF(INDIRECT("'"&$A$1:$A$20&"'!E:E"),"<>"))

Denne formel tæller antallet af celler, der ikke er tomme i kolonne E på alle faner i området A1:A20. Du kan ændre dette område efter behov. Hvis du vil tælle celler baseret på et bestemt kriterium, kan du tilføje et tredje argument til SUMIF-funktionen.

For at tælle antallet af "OK", "Fejl" og "Mangler" i kolonnerne C6 til C17 på forskellige faner, kan du bruge funktionen COUNTIFS og igen referere til fanenavne i et område. Her er en mulig formel for cellen C6 på arket "Samlet plan":

=SUMPRODUCT(COUNTIFS(INDIRECT("'"&$A$1:$A$20&"'!C6:C17"),"OK"))

Denne formel tæller antallet af celler, der indeholder "OK" i kolonnerne C6 til C17 på alle faner i området A1:A20. Du kan ændre "OK" til "Fejl" eller "Mangler" for at tælle de andre kategorier.
Avatar billede jajoh Seniormester
06. marts 2023 - 08:27 #4
Glemte det er offices 2010 dansk udgave.