Avatar billede TKA Novice
06. februar 2023 - 14:12 Der er 3 kommentarer

MacBook Pro 15 og skift af GPU

Hej eksperter!
Jeg står med noget jeg ikke ved særligt meget om personligt.

Tilbage fra start:
Min daværende "MacBook Pro 15-Inch "Core i7" 2.5 Mid-2014" begyndte at kræve fast strømforsyning i en lang periode og hvis ikke gik computeren ud indenfor et par minutter. (2019)

Jeg fik derfor skiftet dens GPU hos en autoriseret Apple reparatør, hvor de sagde at det ville løse problemet. Her fik jeg en garanti på 6 måneder, grundet at det var en GPU.

Efter 8 måneders tid skete præcis det samme igen og gjorde at jeg købte en ny. Hos reparatøren fik jeg at vide at jeg endnu engang skulle have en ny GPU, da jeg havde kørt for tunge programmer på den.
(lyd, foto & video software)

Men nu en 4 år efter fandt jeg den lige frem igen. Den tænder op og fungere præcis som den skal, men kun i 5 minutter, hvorefter den går i sort, blæser op og går ud.

Kan det passe at den nok bare kræver en ny GPU endnu engang? Vil den holde længere end 6 måneders tid, hvis jeg nu valgte kun at bruge den til "software lette" ting, hvis jeg fik den skiftet - eller er den bare kaput?

Mvh T.
Avatar billede INK Ekspert
06. februar 2023 - 15:23 #1
Umiddelbart lyder det mere som et batteriproblem. Kører den som den skal med fast strømforsyning?
Avatar billede TKA Novice
06. februar 2023 - 16:25 #2
Den opføre sig på præcis samme måde - med eller uden strømforsyning.
Avatar billede INK Ekspert
06. februar 2023 - 16:31 #3
OK, så kan det være et varmeproblem. Kan måske løses med ny kølepasta, men det er nok ikke en diy opgave?