Avatar billede Jan Praktikant
04. februar 2023 - 14:17 Der er 5 kommentarer

To sendte mails fra april kan ikke findes

Det påståes, at jeg fra min Gmail har sendt emails til en specifik adresse den 9. april 2022 på to specifikke tidspunkter. Problemet er, at jeg aldrig sletter udgående mails, men - lige præcis disse to mails mangler. De er ikke til at finde i mapperne "sendt" eller "alle mails" - eller for den sags skyld nogen anden mappe. Jeg har brug for at få bekræftet eller afkræftet, om disse to mails er sendt. Hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
04. februar 2023 - 14:51 #1
Hvis du ikke kan finde dem i Google Webmail, så er de væk. Kan være sendt fra din konto, derefter slettet og derefter slettet for evigt i papirkurven.
Men du kan vel få dem sendt fra modtageren, så du kan se indholdet. Hvis du mistænker nogen for at have misbrugt din konto, skal du nok skifte password og slå totrins godkendelse til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2023 - 15:20 #2
Du kan ikke bevise hverken fra eller til. De kan være sendt, og så er de blevet slettet fra din sendt mappe lige efter.
De kan også være forfalsket, og sendt under falsk afsendernavn, så de slet ikke kommer fra din konto. Har man adgang til de modtagne mails, kan man ved "dårlig svindel" godt se, om de kommer fra den rigtige mailkonto - men er der svindlet af nogen der kender teknikken, kan det være umuligt at afgøre.

Så kort sagt - du kan ikke hverken bekræfte eller afkræfte noget om de to mails. Desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2023 - 15:27 #3
Ved ikke om de måske ligger i "alle mails"
Avatar billede Jan Praktikant
04. februar 2023 - 16:51 #4
Mange tak. De eksisterer som nævnt ikke i mine mapper på Google. Jeg har ikke behov for at se de pågældende mails, men jeg har behov for at vide, om de er sendt eller ikke er sendt i forbindelse med en politisag. Er der nogen som ved, om der eksisterer en logfil over handlinger, hvor man kan se, om der har været udgående aktivitet fra min konto på de to tidspunktet? På min PC eller andet sted. Ligger Google inde med en logfil og om ikke jeg kan få adgang, kan politiet så få adgang til logfilen hos Google?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2023 - 18:06 #5
Hvis du aktivt har benyttet 'Gruppér e-mails i samtaler', og du har slettet et besked ved gruppéring, så er jeg bange for, dette tråder af beskeder vil være slettet.

https://support.google.com/mail/answer/5900?hl=da&ref_topic=3394656

Slettet mail samtaler (beskeder) som befinder sig i papirkurve vil blive automatisk slettet efter 30 dage. Kan også tømmes manuelt.

https://support.google.com/mail/answer/7401?hl=da&co=GENIE.Platform%3DAndroid#zippy=%2Cgendan-meddelelser-fra-papirkurven

Med Fortrolig mail samtale (besked), er det muligt at beskytte personfølsomme indhold, og her er der udløb for beskeden. Mulighederne for at videresende, kopiere, udskrive og downloade deaktiveres for modtageren af meddelelsen, når du bruger tystystilstand.

https://support.google.com/mail/answer/7674059?hl=da&ref_topic=7065107

Du kan også søge med email adresse og filtere dine beskeder, ofte dette hjælper med at finde den specifik besked.
Fra gmail kan du filtre, email adresse, dato eller ordene brugt i en besked.

https://support.google.com/mail/answer/7015314?hl=da&co=GENIE.Platform%3DiOS

Du kan prøve se, om du ikke kan gendanne mail meddelelser (beskeder) her:
https://support.google.com/mail/workflow/11999419?hl=da&visit_id=1675529827492-8914170348316179180&rd=1

********

Desværre kan politiet eller dig ikke granske for logfiler da tjenesten kommer fra Google og Gmail. I dette sammenhæng, skal du oprette en support sag tilbage hos dem, eller politiet kan agerere på vegne af dig per efterforskning, men de skal have kontakt til Google og Gmail omkring dette og du skal have samtykke erklæring for dette m.v.

Det letteste vil være og spørge support omkring disse logfiler eller specifik besked, men er den slettet, er det normalt umuligt at gendanne ikke hvis du netop vil annullere sletning på øjeblikket.

Når du er på Gmail via PC'en, tryk på "?" (Spørgsmålstegn), scroll ned og tryk på "Spørg hjælpefælleskabet".

***

Det var mit 5 øre, jeg hopper af§