Avatar billede Tidemann Novice
17. januar 2023 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

"Overfølsom" Logitech G PRO Wireless Gaming Mouse

Min 1 år gamle mus, er fra den ene dag til den anden, blevet for hurtig/overfølsom.
Især når jeg spiller, åbner den alt muligt andet end det jeg trykker på.
Jeg spiller Big Farm, hvor man høster afgrøder i missioner, men den høster en masse andet en dét jeg klikker på!
Hvis jeg åbner links på hjemmesider, bliver de åbnet 2 gange. Hvis jeg indsætter et printscreen f.eks. i Paint, bliver det sat ind 2 gange.
Giver det mening?

Hvad er der mon sket, jeg har ikke pillet ved indstillinger eller andet.
Mine indstillinger i musen siger 650 DPI og rapporteringsfrekvensen er på 1000.
Mvh Marianne
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2023 - 14:03 #1
Har Windows hentet chipset driver for dig, er dette måske i enhedshåndtering du skal afinstallere dette chipset.

Alternativt
Dit bundkort producent model, kan der hentes drivers og softwares, hent seneste chipset driver.

Andet alternativt er at opdatere software eller se på dine diverse indstillinger på din Logitech software.
Avatar billede supportsiden Professor
17. januar 2023 - 17:03 #2
Din mus kan være slidt op i "klik" kontakterne
Avatar billede nopsen Ekspert
17. januar 2023 - 20:10 #3
enig med #2

langt de fleste af de logitech mus jeg har haft, er endt sine dage ved at begynde at lave dobbelt klik pga slitage, det er et generelt kendt problem.
Avatar billede Tidemann Novice
18. januar 2023 - 12:43 #4
Jørgen B, min pc er gammel, kører med Windows 8.2 og den skal ikke selv hente opdateringer. Så det kan ikke være derfor.
Jeg forsøgte i går at hente en ny driver til musen, men Windows skriver et eller andet med et ugyldigt signeret certifikat.

Jeg har forsøgt at rense musen, og støvsugede ind under klik knapperne, da jeg ikke kan skille den ad. Og det ser ud til (ind til videre) at det hjalp lidt. Men den er sikkert slidt op som de to andre skriver, synes bare ikke det er længe den har holdt!! :-(
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2023 - 15:36 #5
Desværre vil der ikke længere komme sikkerhedsopdateringer for Windows 8.2.

https://www.microsoft.com/da-dk/windows/end-of-support

https://learn.microsoft.com/da-dk/deployoffice/endofsupport/windows-8-support

Det kan nok bedre betale sig at opgradere til Windows 10.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Tidemann Novice
18. januar 2023 - 16:36 #6
Nej det er jeg klar over, derfor min pc er sat til, ikke selv at hente noget!
Og ja det burde jeg, det er bare så besværligt :-(