Avatar billede Mathias Praktikant
13. januar 2023 - 18:35 Der er 4 kommentarer

Bedre performance?

Hej,

Jeg har en Medion Erazer P6679 med en Intel core i5 7200u processor. Når jeg spiller, kommer den engang i mellem op og brokker sig over, at CPU'en går på 100%, samtidig med at det lagger.
Jeg har læst mig frem til at jeg ikke kan overclocke min CPU.. Men der er noget Intel turbo boost - som jeg bare ikke kan finde til download. er det noget den selv styrer?
Og er der evt. andre ting jeg kan gøre for, at den bedre kan håndtere spillet?

Jeg kører Assetto Corsa hvis det betyder noget :-)

PFT
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2023 - 18:59 #1
Og den lagger ikke fordi den overophedet?
Avatar billede Mathias Praktikant
13. januar 2023 - 19:09 #2
Den skriver i hvert fald CPU >99% - så tænker at det er den der ikke kan følge med .. hvordan kan jeg tjekke om den overopheder?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2023 - 19:15 #3
https://www.medion.com/de/shop/p/core-gaming-notebooks-medion-erazer-p6679-intel-core-i5-7200u-windows-10-home-39-6-cm-15-6--fhd-display-gtx-950m-256-gb-ssd-8-gb-ram-gaming-notebook--b-ware-30024060B

Baseret på minimums systemkrav for 'Assetto Corsa' er desværre grafik-korten bagud for dit system. Kravet var mindst Nvidia GeForce GTX 970.

Dit system har Nvidia GeForce GTX 950M.

Det kan måske bedre betale sig at indsætte ekstra ram og er dette med Windows 11 du har opgraderet til, så installer Windows 10, da dette system CPU er fra 2016 og grafik kortet er fra 2015.

Alternativt, køb nyere laptop?

Andre tiltag?
1. Fjern støv fra blæseren. Dette kan involvere at åbne pc'en.
2. Påfør nyt kølepasta (thermal paste med andre ord, dette sørger for at dit CPU nedkøles)
3. Installeret Windows 11, nedgrader til Windows 10.
4. Gå til strømstyring og skift den til 'High performance'.
5.  Indsæt ekstra RAM.

-Baseret på CPU memory type kan du bruge disse:

DDR4-2133, LPDDR3-1866, DDR3L-1600

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/95443/intel-core-i57200u-processor-3m-cache-up-to-3-10-ghz/specifications.html

- Kan du købe dette type RAM, kig efter SODIMM DDR3L-1600
https://www.proshop.dk/?s=SODIMM+DDR3-1866

- Kan du købe dette type RAM, kig efter SODIMM DDR4-2133
https://www.proshop.dk/?s=SODIMM+DDR4-2133
Avatar billede Mathias Praktikant
13. januar 2023 - 19:58 #4
Tak! Jeg prøver med mere ram og de tiltag du skriver😊