Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 23:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få "Microsoft Store" væk som startside (Windows 11)

Ja. Lige pludselig får jeg - hver gang :
"Microsoft Store" som startside - I Windows 11.
*
Jeg har ellers ikke "købt" noget eller fået noget gratis - I ½ år ...Derfra ...
*
Hvordan for jeg den side væk - Permanent ?

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede valby Ekspert
23. december 2022 - 23:39 #1
Det lyder besynderligt, bare du ikke har fået Malware? Kør en tur med Malwarebyte free. https://www.malwarebytes.com/solutions/free-antivirus
Hvis det er låseskærmen du henviser til, kan den ændres under Personlig tilpasning, men det ved du vel allerede?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 23:40 #2
Prøver i morgen - Jeg ved ikke om den hedder "Låseskærm" - men kigger. Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 07:31 #3
Du skal gå ind i browser og gå ind på den side du vil bruge som start. Så åbner du ny fane og i den vælger du t gå i indstillingerne fir browser, og under startside vllger du den aktuelle du er på eller kopierer linket ind. Hvis du på noget tidspunkt får en besked fra Windows om du vil bruge de indstillinger de anbefaler skal du ignorere disse. Ellers vil Microsoft sætte Edge som foretrukken og Bing som søgemaskine.  Og det vil de færreste bruge.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2022 - 11:50 #4
Tak og glædelig JUL til jer !
*
Jeg har scannet med Malwarebytes. Den fandt ikke noget (heldigvis) (?)
*
Det er IKKE når jeg åbner en browser -
*
Har flere.
*
Nej - Der er når jeg tænder for PC´en. Det første man nu ser, efter jeg har indtastet startkoden er = Microsoft Stores side med alle tilbud.
*
Jeg kan naturligvis bare trykke på X øverst så forsvinder siden.
*
Alligevel er det lidt irriterende. Især fordi jeg ikke aner hvorfor den er kommet. Pludseligt ....
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 12:03 #5
Kig i jobliste og under start elementer der starter med Windows.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2022 - 12:32 #6
Tak, 220661
Har jeg så lige gjort -
Der er mange ting på sådan en PC !
*
Men jeg ser ikke navnet "Microsoft Store" i Joblisten ....
Avatar billede valby Ekspert
24. december 2022 - 13:09 #7
Hvis det er låseskærmen, så kan du selv vælge en anden.
PS indstillinger/Låseskærm https://ibb.co/KxKrw5t
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2022 - 13:30 #8
Kigger på det. Tak ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2022 - 13:36 #9
HURRA !

Nu forsvandt Microsoft Store !

TAK

Dejligt -

Forsat god 24. December til jer !
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 13:37 #10
Det var jo en dejlig julegave at få. Der er ikke meget tilbud på den side😉
Avatar billede valby Ekspert
24. december 2022 - 13:37 #11
Var det låseskærmen - eller?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2022 - 13:42 #12
Ja - Det var, åbenbart, låseskærmen ... Jeg skiftede til et billede, jeg havde i mappen - I øvrigt også pænere end det Microsoft tilbød ....
Avatar billede valby Ekspert
24. december 2022 - 13:50 #13
Det var flot, og også en god 24 december til dig 😊