Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 17:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Isdan spørgsmål.. 600 point

Du ved hvilke spørgsmå jeg stillede..  600 point
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. august 2001 - 17:11 #1
refs !
Avatar billede codebase Praktikant
30. august 2001 - 17:11 #2
hvad er spørgsmålet ???
Avatar billede isdan Nybegynder
30. august 2001 - 17:14 #3
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 17:17 #4
Tak.. Isdan.. Skal jeg uddybe mere eller ????
Avatar billede isdan Nybegynder
30. august 2001 - 17:20 #5
Jeg kan prøve. Når du åbner dit Word .doc skal der så komme et form op med indtastningsfelter f.eks med luk knap når du så trykker på den så er verdierne fra felterne placeret på word documentet..
Avatar billede isdan Nybegynder
30. august 2001 - 17:24 #6
Jeg skal lig køre hjem fra Arbj. Kiker på det lidt sener. Prøv at fortælle functionaliteten,hendelser,formål også videre så får vi ikke spilt vores tid.
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 17:29 #7
Tak.. Jeg vil vente så længe.. Og indtil videre er jeg online.. *SSS* Mit mail er mailto:mof@kni.gl
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 17:38 #8
Når jeg starter på et word dokument skal jeg kunne vælge at starte et skabelon. Skabelonen navngiver jeg som: nybrev.dot

1. Skabelon starter og den giver mig straks besked på nogle små msgbox. Og disse elementer indeholder: 1. felt (navn), 2. felt (adresse), 3. felt(postnr), 4. felt (by).

2. Disse data skal jeg indstaste \"i denne msgbox\" .

3. Når jeg trykker på ok i denne msgbox bliver disse data automatisk skrevet direkte ind i afsender feltet i word dokument.

Det var alt hvad jeg spørger om!

Jeg vil derfra undersøge hvorvidt jeg kan lære at linke disse data indtastning fra et Access database.. Hvor jeg også har en del data liggende på de samme felter; navn, adresse, postnr + by .

Clear enough?

*SS*
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 17:58 #9
sulisa,

hvilken word version bruger du?
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 17:59 #10
Word2000 samt access2000
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 18:07 #11
jeg har et eksempel klar. skal jeg sende det på mof@kni.gl?
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 18:09 #12
Send dem på mailen.. Jeg giver mit accept når jeg har set eksemplet..*SSS*
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 18:30 #13
Tak Tommy!

jeg har kigget pa eksemplet. Men jeg ma indromme, at jeg ikke blev mere klog af det.. Som jeg forespurte om.. skal den jo indeholde et msgbox for disse data og sa skal den siden give mig en mulighed for at indsatte data\'erne pa et dokument.. \'
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 18:37 #14
??? når du opretter et nyt dokument på baggrund af skabeloen, fremkommer der en dialog hvor du kan udfylde feltet navn, adresse og postnr./by. Herefter kan du indsætte oplysningerne ved at trykke på OK...

hvad mere vil du ha\'?

Hvis du ikke får en dialog op når du opretter et nyt dokument er det pga. dine sikkerhedsinstillinger i word. er dette problemet?
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 18:54 #15
Jaah.. Denne dialog kommer ikke frem ved opstart af dokumentet.
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 19:00 #16
OK gør følgende:
Start Word
Vælg Tools/Funktioner->Macro/Makro->Security/Sikkerhed
Vælg Medium

Opret herefter en nyt dokument ud fra den skabelon jeg fremsendte...(Højreklik på skabeloen og vælg New/Ny, og vælg )
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 19:00 #17
Hvor er modul programmering til denne dialog??
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 19:02 #18
Koden ligger på selve formen, prøv at dobbetklikke på OK knappen i designmode(så vil du se koden).

Koden der får Word til at vise dialogen ved start ligger på ThisDocument (under Microsoft Word Objects)
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 19:05 #19
Den fungerer!!!! Gi\' mig svar igen.. Og jeg giver dig accept!! .. P.s. hvor meget mere kan du finde ud af udplukke samme data fra Access2000?? Du får 400 point for dette.. hvis du også kan løse spørgsmålet..
Avatar billede sulisa Nybegynder
30. august 2001 - 19:06 #20
Takker!
Avatar billede kenzo Nybegynder
30. august 2001 - 19:09 #21
Meget Access... Giv mig Accept og stil dit nye spørgsmål...