10. december 2022 - 15:43Der er
38 kommentarer og 3 løsninger
Hvem er dette firma?
Jeg har fået besked fra GLS om, at jeg kan hente min pakke fra: LCD Wholesale A/S. Jeg har ingen erindring om, at have bestil noget fra det firma, og der står ikke noget om, hvad pakken indeholder, og jeg har ikke fået en faktura fra dem. Jeg kan heller ikke se på min konto, at det firma har trukket penge. Pakken ligger til afhentning i Kvickly Valby, er det uklogt at hente den?
Det kunne teoretisk være erstatning for en knækket glasplade, i min nye kombiovn, men hvorfor får jeg så ikke en faktura?
Men det er mere end et link. GLS har en pakke liggende til mig. Hej MM49A2D3A73
Din pakke fra LCD Wholesale A/S er nu klar til at blive hentet i PakkeShoppen: Kvickly Valby Valby Torvegade 13 2500 Valby Firmaet eksisterer faktisk: Virksomhedsresume LCD Wholesale A/S blev stiftet i Thyregod i 2018. Firmaet er registreret i branchen 'engroshandel med radio og tv mv. ', og deres formål er angivet som "Selskabets formål er at drive virksomhed med køb og salg af handelsvarer og dermed beslægtet virksomhed.". De har p.t. otte ansatte.
Gu på nettet og søg eller i Facebook grupper der findes masser af den slags forsøg på Phishing. Sågar meldinger om at de forgæves har forsøgt at aflevere men at der ikke var nogen hjemme! Og "hvis" du har handlet på nettet er portoen normalt inkluderet! https://ibb.co/FH3QbLz 1 Af utallige forsøg!
Tak for jeres indlæg. Ja det er måske fub, men teksten er jo meget kort. Og så er der et pakkenummer. Så kulle svindelen ligge i, at beskeden ikke kommer fra GLS, der er et kend pakkeleverifirma. Det er nok ikke sandsynligt?
Google stiller ikke spørgsmål ved firmasiden. Men derfor kan det jo godt være fub. Jeg har besluttet, at forsøge, at få pakken udleveret. Med mindre det er en brevbombe, skal jeg nok fortælle jer hvad det er -:)
Ja det er tydeligt fub. NZ er jo New Sealand. GLS advare også på deres hjemmeside, hvor de bekræfter, at en pakke er sendt til mig.https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke?match=YMT3IX9S&txtAction=71000 Men hvorfor kalder de mig "Hej MM49A2D3A73" Jeg mener, at skulle stå mit navn.
#13 På gls hjemmeside skrives der at der er forsøg på at bruge gls til phishing i gang for tiden. På siden kan man indtaste pakke nummer. Jeg tror ikke du kan søge pakken op.
Der er kun en mulighed for at hente en GLS app, men det har jeg ikke gjort, og så et link til den side jeg linkede til, og den ser ud til at være ægte. Jeg har desværre flere gange fået besked fra et PostNord bud, om at jeg ikke var hjemme. Det er simpelhen løgn fra et bud, som åbenbart fandt det nemmere, at læsse af i Kvickly.
Jeg modtager somme tider beskeder af denne type: "Din pakke er klar til afhentning hos ....". Det kan jo være, at jeg har bestilt et eller andet, men jeg checker alligevel altid afsenderens mailadresse som det første, før jeg går videre. De færreste anvender adresser som "fupogsvindel. com", men det er som regel meget let at verificere, at afsenderen ikke har noget med f.eks. GLS at gøre. Hvis meddelelsen indeholder en anmodning om at betale ekstra, så smid den ud med det samme.
Jeg tror, det hele er helt reelt. At pakken kommer fra LCD Wholesale A/S skyldes formentligt, at det firma er fabrikantens leverandør i Danmark af den reservedel til ovnen, du har bestilt.
Valby: "Det kunne teoretisk være erstatning for en knækket glasplade, i min nye kombi ovn, men hvorfor får jeg så ikke en faktura?" Fordi Coop ser denne fejl på ovn som en reklamationsfejl, som de dækker uden du skal betale for den. Derfor. 😀
Coop har erkendt. at jeg skal have en ny glasplade. Men den person jeg talte med sagde, at jeg bare skulle købe en ny, hun nævnte endda et par forretninger, og så sende dokumentation ind til Coop (billede af den knækkede glasplade) med oplysning om, hvad jeg havde givet for den. Så ville jeg få et afslag i prisen. Det er en måned siden pladen gik i stykker, så hvis det er pladen, så er det den forkerte løsning, og har taget for lang tid. De skrev til mi: Tak for din henvendelse.
Vi beklager, at du har oplevet en reklamation på din vare og det besvær dette indebærer for dig.
Du har valgt, at du ønsker at reklamationen løses ved, at du får et afslag i prisen, hvilket vi vil forsøge at imødekomme.
Her er en kopi af det, du har udfyldt i vores kontaktformular
Bare til info NÅR din nye drejetallerken ankommer ;) ;)
Citat: "Materialer, der kan anvendes i mikrobølgeovnen: Kogegrej: Bemærkninger:
"Bruningsfad Følg producentens anvisninger. Bunden af bruningsfadet SKAL være mindst 5 mm over drejetallerkenen. Forkert brug kan medføre, at drejetallerkenen springer."
#37 Så er det jo så dejligt for dig, at du bare behøver, at trykke på: "Stop med at følge dette spørgsmål" Så bliver du fri for indlæg, som du finder er for dumme. 😊
Jeg har lige set indlæggene igennem, og der mangler et, skrevet af mig, for længe siden. Og som nogen har lagt mærke til, har der længe været løsnings markeringer ved flere indlæg. #6 poko1, #7 220661 og #22 Milter.. Jeg kan huske jeg skrev, at det var svært at sætte dem, men at jeg håbede, at det var i orden. Der skete åbenbart det, at jeg glemte, at trykke på "Opret" Måske fordi der hele tiden kom nye indlæg. Det beklager jeg. Jeg skrev også, at jeg mandag ville hente pakken og give besked. (Det bliver så først i dag) Jeg siger mange tak, for de positive forslag jeg har fået. 😁
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.