Avatar billede Btimmer Seniormester
22. oktober 2022 - 14:23 Der er 6 kommentarer

Hvordan og hvor skal WPS pinkode indtastes

Jeg har fået en ny Windows 10 computer.
Jeg skal have den til at tage (trådløst) kopier fra min gamle printer HL-2135W.
Min router er en ASUS RT-AX56U.
Jeg er ved at installere driveren til denne, via nettet, "hvilket ender med WPS" hvor jer får en kopi med en 8-cifret kode.
Denne kode skal tastes ind, men hvor og hvordan? Jeg kan ikke taste den ind på routeren og på min åbne PC skærm under driverinstallationen står intet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2022 - 17:17 #1
Avatar billede puren Ekspert
22. oktober 2022 - 23:29 #2
WPS er noget af det noget usikkert kland og bør forbydes men det er en snak til en anden dag

guide her
https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=us_ot&lang=en&prod=hl2135w_us_eu_as&faqid=faq00002037_011
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. oktober 2022 - 14:58 #3
Kort fortalt. Er det ikke blot installation af printer på din windows 10? Synes det er noget af en forklaring du har.
1. Forbind din printer til Wifi.
2. Tilføj printer i windows. Ofte finder windows selv printeren når du søger. Ellers find IP adresse på printeren som den får tildelt og tilføj efter den på din PC.
3. Sørg for din printer anvender samme IP ALTID. Ellers skal du installere printer på din PC konstant hver gang den skifter IP adresse. Enten kør statisk IP udenfor IP pool range eller reserver IP adresse på din DHCP server.
Avatar billede Btimmer Seniormester
24. oktober 2022 - 15:13 #4
#3 Tusinde tak, men jeg kan desværre ikke forbinde min printer fysisk til min PC, da stik i printer er defekt, så tilslutning skal ske trådløst
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. oktober 2022 - 10:51 #5
#2 Jeg kan ikke bruge min CD rom på min nye computer
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2022 - 12:57 #6
driver og software er på https://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=dk&lang=da&prod=hl2135w_us_eu_as&os=10013
(jeg gætter på 64 bit win 10 - ellers må du lige skifte)

og ellers, så skal wps-kode indtastes på printeren (der er en setup af wifi)