Avatar billede Haack Novice
07. oktober 2022 - 10:40 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Blå skærm efter en opdatering.

Hej CW.
I har sikkert hjulpet mange med dette her problem men
Jeg er helt ny inden for dette her, skal nok have det hele skåret ud i pap.
Efter en opdatering kan jeg ikke længere åbne Windows 11 op, min pc starter op med et firma logo med sort baggrund og så køre den i noget tid hvor der så kommer en blå skærm og med en stopkode: inaccessible_boot_device.
Derfra genstarter den bare oog køre så i ring
Har trykket F11 så jeg kan komme ind til nogen muligheder:
Forsæt.
Brug enhed.
Fejlfinding. Under fejlfinding har jeg været i advancerede indstillinger.
Har prøvet at starte en rep men får en besked om den ikke kan reparere min pc
logfil D:\windows\system32\logfiles\srt/srttrail.txt
Så har jeg prøvet at fjerne opdateringer:
Både kvalitet og funktionsopdatering
For en besked om vi løb ind i et problem der ikke kan fjerne enten kvalitet eller funktions opdateringen.
Har også prøvet at systemgendanne fra nogen af dagene før opdateringen
Den gendanner men kommer med en besked om: Der er opstået en uspecificeret fejl under systemgendannelse (0x80070002)
Herfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre så håber alle i Professionelle kan et tricks.
På forhånd tak fordi i overhovedet gider hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2022 - 11:05 #1
Den grundlæggende fejl betyder kort og godt, at systemet ikke kan boote på den enhed den forsøger at boote på.

Det kan skyldes at du er kommet til at indsætte en USB-stick (Eller et SD-kort), der kun er delvis bootbar - så første regel er, fjern alle eksterne enheder (Der kan også sidde et SD-kort i en printer).

Dernæst må du tvinge den til at boote på din harddisk. Vil den ikke det, er harddiskens boot eller system partition beskadiget - det har ikke noget (direkte) med opdateringer at gøre... - men kan opstå hvis eks. Bitlocker krypteringen er ødelagt. I så fald ville jeg lave en ny installations USB-stick, og forsøge at reparere installationen via denne (Det kan du gøre her: https://www.microsoft.com/software-download/windows11 ).
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2022 - 15:43 #2
Enig i #1😊
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2022 - 16:20 #3
Når Ole skriver du skal tvinge den til at boote på harddisken er du nødt til at gå i bios og tjekke indstillinger.
Din disk skal være synlig i bios.
Din disk skal være 1 prioritet og Windows Boot Manager skal være boot vælg.
Jeg har I anden gruppe jeg deltager i set en fil løst problem ved at nulstille indstillinger for bios. Om det kan løse dit problem kan jeg ikke love dig. Desværre har jeg kun en pc med uefi bios i og jeg har aldrig rodet med den selv.
Avatar billede puren Ekspert
08. oktober 2022 - 00:54 #4
ja enig med de andre tjek at du usb stiks og sd-kort i den.
har du ikke pillet i bios bør det ikke nødvendigt at kigge

på win 11 går bitlocker automatisk i gang med at krypter din disk

pga bitlocker ved jeg ikke om det stadig er muligt at lave en usb stik med windows 11 installtion guide her https://pureinfotech.com/rufus-create-bootable-windows-11-usb/

boot computer på usb stiken og vælg at du vil reparere windows >> reparere opstart

hvis det ikke virker så er du nok nød til at reinstaller windows (men nøjs med win10 der er ikke noget som win10 ikke kan og win 10 går først end-of-life 14/10/2025)
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. oktober 2022 - 05:14 #5
Det med bitlocker automatisk krypter c-drevet har jeg ikke oplevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2022 - 07:34 #6
#5 Heller ikke her.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2022 - 07:36 #7
For at have Bitlocker kræver det vel Microsoft Konto samt at man har oprettet koder til dette system der lagres på konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2022 - 11:37 #8
Avatar billede Haack Novice
25. oktober 2022 - 21:58 #9
Hej igen.
Beklager, jeg har været fraværende, jeg har lige ligget på sygehuset og havde så sendt min pc afsted til en bekendt som har fået den op at køre igen, jeg har taget et screendumb af alt hvad i har skrevet og sendt det Til ham, men hvad han har gjort har jeg ikke fattet endnu.
Så tusind tak for alle for jeres indput og mulige løsninger, super fedt at i gider bruge til på os som intet fatter når det gælder pc.
Tak til alle.