Når jeg vil sende en mail fra min Ipad får jeg denne besked: KAN IKKE SENDE POST Forbindelsen til den udgående post asmtp@yousee.dk Blev afbrudt.dukan konfigurere ekstra servere til udgående post under indstillinger l- MAIL - KONTI.
HVILKE ANDRE SERVERE? Og det må da være en Yousee fejl? Samme fejl havde jeg for nogle uger siden, hvorefter Yousee rettede nogle parametre. Kan der skyldes en REPEATER ET ANDET STED I VORES HUS? Med venlig hilsen - Ingeborg
Jeg tror din iPad forsøger at foreslå, at du opretter alternative SMTP-servere, så den har flere at vælge mellem, hvis en server har et midlertidigt nedbrud eller ikke fungerer. Hvis du kan bruge internettet på normal vis og med normal hastighed, burde det ikke have relation til en repeater.
Har du husket at taste kodeordet også for asmtp serveren. Jeg ved godt, der hos Apple står optional, men det er det ikke hos YouSee. Kodeordet for din mailkonto skal tastes begge steder, både for indgående og udgående server.
Tak, men hvor indtaster jeg kodeordet å en Ipad - indstillinger - konti -..... men hvad så? Var kommet igennem til Yousee som nr. 22 og midt under samtalen blev vi afbrudt. Jeg forventer da at teknikeren så ringer tilbage. Han sidder jo med mit tlf. nr. ØV
På din iPad: Indstillinger Mail Din YouSee konto Server til indgående post vises (kontroller at adgangskode er korrekt) Vælg nu server til udgående post SMTP og nu vises din primære server, der skal være asmtp.mail.dk eller asmtp.yousee.dk Tryk på denne og nu vises detaljer for server til udgående post: Værtsnavn skal være som nævnt brugernavn er din mailadresse adgangskode skal skrives her Brug SSL skal være slået til Godkendelse skal være adgangskode Serverport 465 Tryk derefter på ok Dernæst pil tilbage til kontoen Tryk ok, og tingene skal virke.
Hej og tak Jeg har gjort som du skriver. Alle oplysninger er som de skal være, men serverporten var angivet til 25 - og det er også den port jeg benytter på min PC med Outlook som mailprogram. Jeg har rettet til 465. Må lige kigge efter om SSL er slået til eller fra på Outlook. Jeg har testet indstillingerne i Outlook og de er allesammen ok. Kan det være modtagerens server der ikke kan tage imod? Ingeborg
Har set på mail opsætningen i min Outlook på PC. Her er udgående server angivet til asmtp.mail.dk - og ikke asmtp.yousee.dk. Kan det være årsagen? på Outlook er der ikke hak i SSL - Kan disse forskellige indstillinger have indflydelse? Desuden er indg. port = 110 og udgående port 25. Der er ingen problemer med Outlook kontoen. Det mærkelige er jo at det først er indenfor de sidste uger at jeg har problemer.
#11, det mener jeg ikke har nogen betydning. Men du kan selvfølgelig ændre den ene, så det er samme “efternavn”.
En løsning kan være at slette kontoen, og så genoprette den. Desværre vil du så slette alle gemte mails på iPaden. Ved genoprettelse vil du så kun få de mails, der er gemt på serveren. Du kunne logge ind på din YouSee webmail og kontrollere hvad, der fortsat ligger på serveren. Hvis du har sat automatisk sletning til, så er det måske kun seneste 7 dage eller seneste måned, der er gemt.
Tak for svaret. Du er virkelig ihærdig med at løse mine spørgsmål. Jeg prøver lige at kontakte Yousee. Inden de præcis klokken 18.00 smækker røret på. En gang imellem får man en god tekniker i røret, ofte dog en uvidende.
Det er Apple's eget mailprogram, der blot kaldes mail. Jeg bruger programmet på både min iPhone, iPad og MacBook Pro. Men du kan også anvende Outlook og andre. Søg i App-store.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.