Avatar billede Marcus Praktikant
16. juli 2022 - 19:26 Der er 6 kommentarer

alt mit ram bliver ikke brugt

jeg har lagt mærke til at min pc ikke fungerede optimalt, så jeg tjekkede og fandt ud af at der stod noget underligt omkring mit ram på computeren: 8,00 GB (5,93 GB kan bruges).

ved ikke hvad jeg skal gøre, men håber på at kunne få noget hjælp!

her er lidt information om min pc:
64-bit operativsystem, x64-baseret processor
Windows 11 Home.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. juli 2022 - 20:19 #1
Har dit skærmkort dedikeret RAM ? - eller bruger det din alm ram.
Avatar billede Marcus Praktikant
16. juli 2022 - 20:23 #2
hvordan ser jeg det?
Avatar billede Onkel I Seniormester
16. juli 2022 - 23:11 #3
#2
Nu er jeg ikke ekspert, men bruger selv programmet speccy, hvor du kan se alt om din pc - hvor mange grader din CPU osv er. Prøv at download det - måske vil det også hjælpe med at finde ud af RAM på din GPU...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 08:11 #4
Din grafik kan have en hvis mængde ram installeret fysisk på gpu, men samtidigt få tildelt ram fra systemram for at forbedre ydelsen på grafikken.
Prøv at kigge på siden her https://da.101-help.com/sadan-oges-dedikeret-video-ram-i-windows-11-10-da27f9898e/ og her se om der tildeles ram udover det der er installeret. Mængden der dedikeres står sikkert nederst i den boks du kan se.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 08:13 #5
Der er en vejledning på siden der viser hvordan du tjekker om du bruger dedikeret ram til grafik.
Avatar billede Marcus Praktikant
17. juli 2022 - 10:47 #6
mange tak