Avatar billede Snullersnask Praktikant
05. april 2022 - 18:23 Der er 1 kommentar

Hvad vil I købe min pc for?

Hej alle.

Jeg overvejer at sælge mit computer, da jeg gerne vil skifte over til en gamer bærbar - rent og skær for at spare plads. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I tænker, at jeg kan sælge min computer for. Min computer har følgende egenskaber (taget fra Speccy):

Operating System: Windows 10 Home 64-bit
CPU: Intel Core i9 9900K @ 3.60GHz
RAM: 32,0GB Dual-Channel Unknown @ 1500MHz (16-20-20-38)
Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC. TUF Z370-PLUS GAMING II (LGA1151)
Graphics:    3071MB NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (ASUStek Computer Inc)
Storage: 465GB Samsung SSD 860 EVO M.2 500GB (SATA (SSD)) + 953GB INTEL SSDPEKNW010T8 (Unknown (SSD))

På forhånd tak :)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. april 2022 - 10:52 #1
Her er lige mit indspark til dit spørgsmål
Det er jo altid et godt spørgsmål, som ofte bliver stillet herinde af gode grunde.

Mit råd er altid...
Hvor meget vil du selv give for en tilsvarende brugt PC?
Nu tænker du sikkert.. Den er da i fin stand og alt er godt.
Men det er kun dig der ved det.

Så stil dig selv spørgsmålet igen, og husk at glemme at det er din egen PC du sammenligner med. En køber vil altid give lavest mulige beløb. En brugt PC kan være behandlet dårligt og/eller have usynlige periodiske fejl. Der kan være alt muligt galt, som en køber ikke ved noget om.

Så hvad skal den koste nu?

Jeg vil ikke komme med bud, men du skal nok ned under 50% af købsprisen.

Når det så er sagt, så er det er svært at gå fra gamer stationær til gamer bærbar, uden at gå på kompromis med flere ting. Man sidder bedre foran en stationær. Den stationære er meget bedre til at komme af med varme, og holder som oftest længere. Den stationære er lettere at vedligeholde, hvis noget går i stykker, og er billigere i indkøb end en nogenlunde tilsvarende bærbar.

Jeg ville personligt prøve at beholde en plads til den stationære, fremfor at skifte den ud med noget, som jeg måske fremover ikke vil blive tilfreds med. Men det er bare min egen mening. Forstår udemærket problemet med pladsmangel.

Hvis den absolut skal udskiftes, så håber jeg du får en god pris.
Happy Hunting!