02. april 2022 - 13:54 Der er 16 kommentarer

SLETTE FILER I WIN 10 HOME

Hej,

Efter flere fejlslåede installationer af WIN 10 HOMe  (som ABSOLUT ikke er anbefalelsesværdig for programudviklere (efter min mening)) , sidder jeg tilbage med 4 udgaver af WINDOWS.  W-.OLD - W-.OLD1... W-.OLD3 , som jeg vil have væk. Fylder på harddisken men lader sig ikke fjerne med "almindelige" slette metoder (selv efter ændringer i skrive-rettigheder - ), så mit spørgsmål er :  HVORDAN FJERNER JEG DE FEJLSLAGNE WINDOWS-INSTALLATIONER ?????

(Formattering af disken er udelukket ! - gider ikke ny installation - , så går jeg hellere tilbage til WIn 8.1  ( evt. win 3.1 - (jeg er dødtræt af geninstalltioner))
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 14:04 #1
Diskoprydning hvor du vælger at rydde op i system filer. Du skal ind i egenskaber for C drev og gøre det herfra
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2022 - 15:18 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. april 2022 - 15:21 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 15:59 #4
#2 Tak for billed guide 👍
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2022 - 17:11 #5
Du kan også gå ind på Lager, og slette filer derfra.
I søgefelt skriv: Lager
Så kommer du direkte til filer der kan slettes.
02. april 2022 - 17:49 #6
Hej,  1000 tak for alle de gode råd.

Desværre er der ingen af dem, som fungerer. Jeg harstadig,  efter at have bøvlet med sletning af filer i de 4 W-.old_nnn  biblioteker, STADIG 4 W-Old-nnn biblioteker, og har brugt et sted mellem 2-4 timer på at rydde op.

#1:  Sletter visse filer i W-old_000 biblioteket med ikke de skrive/læse beskyttede.  (bla. en Adobe fil.)  De slettede kunne jeg også slette ved at venstre skift og så slette... (sidste tager længere tid.)

#2:  Studerede linket omhyggeligt.Prøvede metoden - negativt resultat.

#3 og #5:  Samme som #2.

Ved I om det er muligtvia externe metoder/programmer /??  at fjerne disse (eder og forbandelser) w-OLD biblioteker  eller må JEG FORMATTERE disken ( phandens osse hvis JA )...
.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 17:59 #7
#6 En live cd med Linux kunne måske gøre det.
Linux er ligeglad med rettigheder i Windows.
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2022 - 18:01 #8
Har du kigget på forklaringer og vejledninger fra EaseUS:

https://www.easeus.com/partition-master/cannot-remove-windows.old-folder.html
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 18:02 #9
Virker på den måde at man opretter et usb medie med Linux og booter fra denne usb pind. Når mediet har bootet op kommer men til et skrivebord, hvor man har flere muligheder. Man holder sig selvfølgelig fra genvejen til at installere, men gå i filsystemet i stedet. Her kan disse windows.old så findes og slettes.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 18:20 #10
Linux Mint Kunne være den du bruger til dette:
https://linuxmint.com/
Når jeg opretter medie til Linux plejer jeg at bruge BalenaEchter til at klare dette. Den er nem at arbejde med. https://www.balena.io/etcher/
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2022 - 19:00 #11
Hvis du har et gendannelsespunkt fra før problemerne opstod, kan du jo prøve det.
Det er muligt du skal deaktivere antivirus, men det giver programmet selv besked om.
Hvis du trykker Win-tast + R åbner et kommandovindue, skriv rstrui, og du kommer direkte til systemgendannelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2022 - 19:05 #12
#11 Systemgendannelse sletter mig bekendt ikke filer, og retter kun fejl der er i systemfiler
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2022 - 19:59 #13
ad#12
Det er jeg faktisk ikke klar over, har ikke prøvet det specifikt i en situation som spørger er i. Gik ud fra alt bliver som før 🤷‍♂️

ad# snestrup2000
En anden tilgang du kan prøve er: Win-tast + R  Skriv cleanmgr
Det er diskoprydning som nævnt i #1, men en anden tilgang, så måske 🤞
02. april 2022 - 21:28 #14
Hej,

ENDELIG.

Ingen af de anbefakte råd klarede den opgave. Så lidt på de anbefalte løsninger, prøvede de fleste (den med Linux'en var nærmest, men klarede det alliugevel ikke), så inden jeg gik fra bordet (lettere frustreret) , smed jeg håndklædet i ringen.  Startede med en ny-installation (OG FORMATTERING) af harddisken.  Win blev lagt ind UDEN nogen form for problemer, blev som side-gevinst lidt hurtigere (muligvis årsag kan være et "rent" win-register ) , eneste problem er at jeg må geninstallere nogen programmr, men jeg har installtions-CD erne,

Men det, som undrer mig, er at MS, som på en hjemmeside skriver, at ved nyinstalltion af W-10 gemmer W-10 en sikkerhedsudgave (W-10.OLD) , ikke samtidig LAVER en nemmere måde at slette W-10.OLD udgaven . Dette burde ske automatisk (så jeg ikke sidder med 1-3 - 10 (whatever) kopier ) af fejlslagne installationer.
02. april 2022 - 21:29 #15
Men mange tusind tak til alle, som er kommet med forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2022 - 02:30 #16
Velbekomme.  Godt du kom I mål.😊