Avatar billede Uvanga Ekspert
01. april 2022 - 20:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows skift til slumre-Windows har slettet alt ved genstart🤷‍♂️

Jeg har i dag, i strømstyring sat min stationære PC til: Slumre efter 1 time.
Da jeg så kommer hjem igen, og starter computer, har den slettet alle mine dokumenter, alle mine downloads. Kun et antal ikoner for programmer er tilbage. De fleste virker dog ikke, siger programmer skal downloades igen.. Kan hele den misere virkelig skyldes at jeg har ændret strømstyring? Jeg mener at have gjort dette tidligere, uden de nævnte problemer.
Nogen der har været ude for tilsvarende, og evt. har en forklaring. Det er jo ret fatalt at miste alt🥴
PS
Jeg havde heldigvis et gendannelsespunkt fra 30-03-2022, så PC er tilbage i topform. Men en forklaring på det hændte kunne være rart.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2022 - 10:50 #1
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/lukke-pc-en-ned-eller-s%C3%A6tte-den-i-slumre-eller-dvaletilstand-2941d165-7d0a-a5e8-c5ad-8c972e8e6eff

Dvale vs slumre.... "og harddisk"!

Hvis du har ændret på dine strømindstillinger, er det vigtig, at du kigger efter yderligere avanceret indstillinger, og designerer harddisk skal aldrig slukkes for, for hvis du benytter slumrer vil man midlertidigt overlade alt arbejde til RAM hukommelse, og er harddisk indstillet til at blive slukket for eks. om 30 min. så der er mindst brug. Så kan arbejde eller dokumenter mistet for RAM hukommelse jo ikke harddisk, dette vil mistes når man kører igen, eller sker der ikke noget og har ikke tålmodighed, genstarter, mister man jo stort set den arbejde. For dit harddisk som har indstillet til at slukke for 30 min. var jo slået til og har svært ved at vende tilbage og arbejde.
Kortere sagt, se til at man indstiller sit harddisk aldrig slukkes, så dit arbejde kan gemmes, når man benytter "SLUMRING". Hvis det var indstillet til "DVALE" gemmes dit arbejde på harddisk, så hvis du har indstillet dit harddisk skal slukkes efter 30 min. er dette ikke risiko for, men bedst at indstille at man aldrig slukkes for harddisk, så man kan vende tilbage hurtigt uanset om dette er "SLUMRING" eller "DVALE".
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2022 - 11:31 #2
ad #1
Tak for svar. Jeg er gået tilbage til oprindelig indstilling, aldrig slukke HD.
Jeg kan godt se man skal være meget opmærksom på hvad man gør👍