Avatar billede Anita Praktikant
17. marts 2022 - 09:52 Der er 6 kommentarer

Autosvar sendes ikke, når Outlook er lukket ned

Hej,
Jeg har oprettet et autosvar via en regel i Outlook. Det er ikke via Exchange serveren, da Outlook er koblet op på en anden mailserver. Autosvaret fungerer helt fint, når Outlook er åben, men når jeg lukker Outlook og sender en test mail, modtages autosvaret ikke. Er der nogen som ved, om det skyldes, at det ikke er via Exchange serveren, eller om det er noget, som kan fikses?

Med venlig hilsen
Anita
Avatar billede kulawig Professor
17. marts 2022 - 10:28 #1
for at autosvar skal virke er du nødt til at oprettet det på en exchange konto ellers skal din computer med outlook køre 24/7
Avatar billede Anita Praktikant
17. marts 2022 - 10:48 #2
Tusind tak for hurtig respons.
Avatar billede acore Ekspert
17. marts 2022 - 11:40 #3
I mange tilfælde vil du kunne sætte autosvar på mailserveren som et alternativ, der virker uanset.
Avatar billede kulawig Professor
17. marts 2022 - 15:03 #4
#3 ;-)

hvis du har admin rettigheder og mulighed for at oprette mailsvar på Serveren .... har man kompetencer der ikke er forenelige med det spørgsmål Anita kommer med.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2022 - 15:31 #5
#4
Ikke enig. På simply.com er det lige så let som på en mail-klient.

Acore skriver "på mange...", altså ikke alle.
Avatar billede acore Ekspert
17. marts 2022 - 16:11 #6
Jeg skriver "mange", blot for ikke at tage munden for fuld. Men på alle de web-servere, jeg har arbejdet med, kan man. Hos TDC/yousee kan man. Nogen gange kræver det admin login, men i mange tilfælde kan det opsættes vi aindlogning på deres web-mail.