Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2022 - 03:16 Der er 7 kommentarer

Outlook - ekstra konto og sikkerhedskopiering

Kan man ikke oprette flere konti i Office?
Hvordan laver man sikkerhedskopi af sine mails og adressebog?
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2022 - 03:23 #1
Ændring: Ved godt, hvordan man laver sikkerhedskopi, men ikke hvordan man sikkerhedskopierer adressebog.
Kan man ikke oprette flere konti i Office?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2022 - 07:31 #2
Du kan have alle de konti, du vil - men der er kun en på din windows-konto.
Bare opret gmails, og derefter sæt dem op i outlook - hvis du har 2-faktor login på gmail, så er det en anelse mere kringlet, da du hos gmail skal finde en speciel kode til det.
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2022 - 08:17 #3
Jeg har 4 @mail.dk konti, men dem kan jeg ikke lægge ind?
02. marts 2022 - 08:36 #4
Du skal sikkert bare sætte dem som en iMAP eller POP3 konto, alt efter hvad mail.dk bruger...

/Peter
02. marts 2022 - 08:38 #5
@mail.dk er vist Yousee ikke ?

Indgående server / POP3-server
Indgående postserver (POP3): pop3.yousee.dk
Standardport er 995
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
Der skal sættes et flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL).

/peter

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2022 - 08:39 #6
mail.dk - det er tdc/yousee? - de er gamle, og på pop3 - men prøv
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger
du skal manuelt oprette indgående og udgående server-data i outlook efter de data, som er i link - så burde det virke.
02. marts 2022 - 08:39 #7
der kommer lige den fulde beksrivelse..

Her finder du opsætnings-oplysninger, som du skal bruge, hvis du vil opsætte din mail på mobil eller tablet eller mail-klient som fx Outlook.

Indgående server / POP3-server
Indgående postserver (POP3): pop3.yousee.dk
Standardport er 995
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
Der skal sættes et flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL).
Du kan vælge port 110, hvis du oplever problemer med port 995. Bruger du port 110 skal du ikke sætte flueben ved Min server kræver godkendelse (SSL).  Vær opmærksom på, hvis der bruges port 110, så sendes adgangskoden i læsbar tekst og adgangskoden er dermed blottet i forhold til sikkerhed.

Udgående server / SMTP-server
Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk
Standardport er 587 - TLS (STARTTLS)
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.

/Peter