Avatar billede brasso Forsker
19. februar 2022 - 21:21 Der er 2 kommentarer

Ændre bruger på en Windows 10 PC?

Hejsan!
Jeg har en Windows 10 PC, hor jeg skal have ændret bruger.
Jeg har da bikset en del med PC'r, men aldrig skiftet bruger uden at formatere og geninstallere. Så jeg er lidt usikker på metoden.
Umiddelbart vil jeg tro det er noget i retning af dette:
1. Oprette den nye bruger, som administrator
2. Genstarte PC'en.
3. Logge på som anden bruger (Den nye)
4. Slette tidligere bruger.

Alle programmer skal være tilgængelig for den nye bruger.
Er der noget jeg glemmer?
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2022 - 22:08 #1
Prøv at læse dette
https://support.microsoft.com/da-dk/account-billing/sådan-ændrer-du-det-viste-navn-på-din-microsoft-konto-917b1d70-5915-d04e-243a-a618f96ef1d5

Som jeg husker det, er der problemer med adgang til data/filer. Men andre kan sikkert svare på det.
Avatar billede supportsiden Professor
20. februar 2022 - 20:35 #2
Med hensyn til programmer kommer det an på om de er installeret til denne bruger eller alle brugere. Jeg går ud fra at gamle data ikke skal være tilgængelige for den nye bruger, så lyder det ellers rigtigt. Kontrollér at den gamle brugers bibliotek er slettet fra c:\users. Programmer der er kun er installeret til den gamle må nok geninstalleres