Avatar billede Pernille F Praktikant
14. februar 2022 - 11:20 Der er 4 kommentarer

Ny PC til Sims4

Hej med jer
Jeg skal have købt en ny PC.
Den skal udelukkende bruges til at spille sims4 på :-)
Jeg har pt en billig PC'er hvor jeg spiller Sims, men det går lidt langsomt. Så vil gerne opgradere lidt.
Jeg har et maks budget på 5000 kr., men vil gerne hold mig lidt under.
Har kigget på denne, vil den kunne klare opgaven?
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/barbar-computer/asus-vivobook-14-x413-14-barbar-computer-i58512/305409
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2022 - 17:53 #1
jeg ved ikke, hvad sims4 kræver i grafik (det er sikkert ikke meget), men dit valg har
Grafikkort model (GPU) Intel® UHD Graphics
Det er ikke imponerende grafik, men da jeg ikke har data på den gamle pc, så kan jeg ikke se, at denne er bedre. Den nye har god regnekraft i cpu (10. gen. Core™ i5), og hurtig harddisk (ssd), men hvad er data for den gamle?
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2022 - 19:44 #2
Som claes57 antyder, vi kan kun hjælpe dig med fornuftige anbefalinger, hvis vi kender specifikationerne på din nuværende computer. Ellers kan vi ikke vide, om du får noget, der er bedre end den gamle. Og husk, når en computer virker langsom, så kan det ofte skyldes andre ting end alder.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. februar 2022 - 21:25 #3
Sims 4 er et spil, som kræver meget lidt, så du vil som udgangspunkt kunne spille det på alle computere.
Jeg har haft installeret det til flere på ældgamle pc.er hos flere, hvor det kørte uden problemer, så det vil det også gøre på den pc, som du har kig på, da de specifikationer den har er væsentlig bedre.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. februar 2022 - 23:38 #4
her er system kravene til sims4

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305

men det ser ud til at spørgeren har mistet interessen for sit spørgsmål.