Avatar billede mystik Juniormester
05. februar 2022 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cpu

Passer  alle intel 12 generation CPUer til windows 11?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2022 - 19:29 #1
Jeg tror nærmere fra 8. generationer til seneste CPU'er kan benyttes for at have og køre Windows 11.

Her er tråden til dokumentation hvilken CPU'er der kan benyttes til Windows 11.
https://docs.microsoft.com/da-dk/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2022 - 19:31 #2
Her er tråden til dokumentation af hvad der kan benyttes for AMD til WIndows 11.
https://docs.microsoft.com/da-dk/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-amd-processors
Avatar billede mystik Juniormester
06. februar 2022 - 14:44 #3
Tak for tråden!  Men min cpu intel core i5-12400 alder lake  cpu- 6 kerner 2,5 GHz intel LGA 1700 er ikke på listen! Men regner med at den passer!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2022 - 17:44 #4
Desværre, hvis den ikke er angivet med på listen, er det fordi det ikke i møde kommer kravene.

Jeg har selv et, som blev angivet med på listen til at starte med, men til sidst ikke kom med på krav listen med dokumentation.

Desværre, skal du skaffe det der er på listen, for at have Windows 11 kørende.
Avatar billede mystik Juniormester
07. februar 2022 - 17:02 #5
Hej igen! Ja du har ret,  jeg finder en på listen så er jeg sikker. Tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. marts 2022 - 13:02 #6
Sludder:
Det eneste, det har af reel betydning er at Microsoft vil holde ryggen fri, hvis Win11 virker sløv eller der er funktionalitet (som kryptering, der afhænger af TPM 2.0).
Du kan sagtens installere, bruge og opdatere Win11 på hardware, der ikke umiddelbart er understøttet i Microsofts egen positivliste.