Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 16:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tomme mapper under Start Win 7

Hej
For et par måneder siden forsvandt indholdet i mapperne i START. Jeg har googlet mig til at det er ret besværligt at få indholdet tilbage. Jeg går ud fra at det er forbindelsen/linket fra selve programmet og til START oplysningerne der ikke fungerer. Jeg har alle programmer, dels som genveje og ellers kan jeg åbne dem fra Program mappen. Jeg har tænkt på om jeg kan reparere  Win 7 ved at køre CD'en?  Eller kan det gå grueligt galt når jeg kører win via bootcamp på min IMac. Jeg savner min regnemaskine under Tilbehør. Den kan jeg så heller ikke finde andetsteds.
Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2022 - 16:27 #1
Hvis du søger på calc for du så et hint til den?
Hvis du kan finde genvejen til programmet kan du formodentligt lave en genvej på win 7 skrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2022 - 17:13 #2
Det hurtigste løsning for dette vil nok bare være at oprette nyt lokal brugerkonto som administrator, og fra den overføre alt det der lå på andet brugerkonto til den nye brugerkonto?

https://youtu.be/ozH_PCVIwVc
-Kig her.

Det plejede jeg jo gøre, hvis der volder problem for mig med mit Windows 7 dengang, og går der grueligt galt, at det er blevet korrupt, så er man nød til at installere om på dette for at fikse det.

Hopper af tråden.
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 17:23 #3
Hej Jørgen B
Alene ordene "grueligt" galt huer mig ikke, så den hopper jeg ikke på - tak for forsøget :-)
Ps. Det er jo det jeg skrev, selvom jeg er klassificeret som FORSKER, er det jo udelukkende på bagrund af min uvidenhed og deraf følgende mange spørgsmål. Øv
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 17:24 #4
#1, desværre, der kommer betalte udenlands fakturaer frem.
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2022 - 17:25 #5
https://www.sevenforums.com/tutorials/135246-start-menu-all-programs-windows-7-restore-default-shortcuts.html

Så får du dem godt nok med Engelske navne men du kan jo omdøbe dem... 😀
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 17:29 #6
Hej - jeg havde lige fundet dette link
https://www.sevenforums.com/general-discussion/204787-windows-7-startup-folder-empty-visible-but-empty.html
Nu prøver jeg - selvom det nødigt må gå galt - jeg er midt i en meget stor foto/slægtsbog.
Ingeborg
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2022 - 17:38 #7
@nu_igen

Det lnk du henviser til i #6 handler om Startup mappen, og det er altså noget ganske andet end det dit spørgsmål handler om 🤨
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2022 - 17:41 #8
Det du lægger i Startup mappen starter automatisk og det er vel ikke det du ønsker?
Altså at feks. regnemaskinen starter automatisk 😫
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 18:09 #9
#8 Nej - jeg har udtrykt mig forkert. Under START kan jeg se de installerede programmer, men når jeg klikker på dem, siger de " tom". Det er  som beskrevet i det link jeg sendte. Jeg skal altså fra .exe filerne have lavet en genvej.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2022 - 18:26 #10
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2022 - 18:47 #12
#9
Det ændrer ikke på at det link lagde i #6 handler om Startup mappen... Of det du lægger der starter automatisk når du starter Windows. Er det det du gerne vi ha' 🤔
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 18:50 #13
Nej, - det jeg mener er TASKBAR - som ofte skrives som START
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 18:53 #14
#11  Det er det jeg mener - og her benævnes det igen som Startmappe. Hvad vil I have jeg skal kalde den. Linket i # beskriver præcist mit problem.
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2022 - 18:54 #15
Nej, - det jeg mener er TASKBAR - som ofte skrives som START

Jeg beklager, men det udsagn er forkert.
Jeg hopper af her.
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 19:32 #16
#1 så er jeg helt tilbage til det første svar. Jeg har tastet calc - og har åbenbart forventet at at der kom til at stå noget andet i øverste felt. ............Jeg får nu et ikon for regnemaskinen + calc frem. Dobbeltklik åbner regnemaskinen. Men jeg kan ikke fastgøre den på proceslinjen eller ved højreklik gøre den til en genvej.
Jeg har været i programmer under tilbehør, men alle disse mapper og undermapper er tomme. Det synes jeg er underlligt, for hvor i alverden henter den så regnemaskinen fra?
er der noget med skjulte filer?
Ps. Nu kan vi glemme alle andre svar :-( for regnemaskinen er jo fundet, om end det er besværligt at hente den frem på denne måde hver gang. Jeg har prøvet ikke at lukke den, slukke for pc'en, men så er regnemaskinen også væk igen.
Avatar billede nu_igen Guru
02. februar 2022 - 19:40 #17
Jubiii - fandt ud af at fastgøre programmet til proceslinjen. Højreklik på ikonet mens det lå på proceslinjen og valgte fastgør til proceslinjen

Stor tak, til alle, som har hjulpet og har haft gang i hjernevindingerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2022 - 06:39 #18
Godt du fik det løst😊
Avatar billede nu_igen Guru
03. februar 2022 - 12:33 #19
Men, alle andre tomme mapper fra andre programmer må så også kunne findes på denne måde?
Nu havde jeg ikke selv gættet mig til at regnemaskinen skulle findes med "calc", så hvad er trylleordet til andre programmer? Kan de findes?
Avatar billede f-arn Guru
03. februar 2022 - 13:13 #20
Prøv at se #5