Avatar billede hanseman Nybegynder
30. august 2001 - 10:15 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

ASPI i Win2K - problemer med CDRWIN 4.0a

Er der nogen der kan forklare mig hvordan ind i \"#¤\"#¤# jeg installerer ASPI drivers i win2000 der ikke skaber konflikter med de omtalte progs på www.adaptec.com hjemmeside

Tjek af installerede ASPI drivere siger at der ikke er installeret nogen drivere overhovedet og CDRWIN rapporterer at der ikke er nogen CDROM eller CDR enheder installeret!

Problemet er jeg skal have brændt en CUE og en BIN fil fra et image af en CD. Men CDRWIN kan ikke starte brændingen, da det ikke kan initialisere ASPI og derved finde min Plextor 121032 BURN-proof brænder!

Fuldt poits gives til den der kan forklare hvor man downloader driverne fra og hvordan de installeres korrekt UDEN at man smadre eksisterende styresystem!
Avatar billede disky Nybegynder
30. august 2001 - 10:16 #1
Nu har jeg både Easy CD creator og CDRwin, endda originalt.

Og Easy CD creator indeholder en ASPI driver, som CDRWin fint kan køre med.

Se evt. om du kan få en trial version af Easy CD, så skulle dit problem være løst :)
Avatar billede makse Nybegynder
30. august 2001 - 10:24 #2
Du kan hente Aspi driverne her ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi32.exe

Hvis den siger No Qualified Adaptec Products have been Detected on this System skal du først installere den her.
ftp://ftp.cuhk.edu.hk/.1/chinese/cpatch/system/aspichk/aspi4571009/aspiinst.exe
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. august 2001 - 11:43 #3
jeg siger tak makse ! jeg skulle bruge det samme igår .. det ser ud til at du er med i alle spm om aspi :)
Avatar billede makse Nybegynder
30. august 2001 - 12:32 #4
Loadet > Np. :)
Avatar billede langben Nybegynder
30. august 2001 - 20:49 #5
Selvom de advarer på adaptecs hjemmeside om at installere aspi32.exe til win2000 er det min erfaring, at man sagtens kan gøre det alligevel -uden problemer overhovedet. De filer f.eks Easy Cd Creator (der jo er win2000-kompatibelt) installerer, er alligevel præcis de samme. Så installer du bare aspi32.exe efter aspiinst.exe som makse skriver.
Avatar billede hanseman Nybegynder
01. september 2001 - 10:08 #6
>Makse<

Nu vil jeg prøve dit forslag - men HVIS mit styresystem går ned pga. det her er der ingen points at hente!!! :o)

Rigtige mænd tager ikke backup - Rigtige mænd græder tit :oP
Avatar billede hbs Nybegynder
08. september 2001 - 15:05 #7
hej
For at få cdwin til at virke i win2000 skal du have aspi drivere inde, filen er fra LSI Logic, har sendt dig en fil med dem, og det virker 100% i win2000 :-))
læs readme cdrwin filen som jeg vedlægger inden du begynder....
Avatar billede hbs Nybegynder
08. september 2001 - 15:11 #8
hej igen..
vedlægger link til filen i stedet for, så kan andre få gavn af det..
http://www.lsilogic.com/support/support+drivers/scsi/w2kaspi.html

og læs dette inden installationen:-)
Note: If you wish to use ATAPI devices with either of the above
drivers, then you must use the Windows registry editor (regedit.exe)
to modify the value of the \"ExcludeMiniports\" key under the following
registry node...

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\AspiXNT\\Parameters

If ExcludeMiniports=\"\" then ATAPI devices are enabled.
If ExcludeMiniports=\"ATAPI\", then ATAPI devices are disabled.

er rimeligt nemt, at gøre selv, bare fjern der hvor der står ATAPI og skriv dette i stedet for \"\"      så virker det...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. september 2001 - 22:24 #9
har selv haft de samme problemer
her er hvad du skal gøre afinstaller alle brænder programmer.

gå til søg og søg på aspi
slet alle filerne den finder

installer nero burning rom v 5.4.4.0
finder du her http://www.nero.com/en/index2.htm
Denne kan brænde cue og bin filer men der skal du bruge denn forklaring så simpelt er det
http://www.nero.com/de/cfaqs.htm

husk at du ikke skal tænke på de ting der står til Win 2000 brugere det er bare noget crap
Avatar billede hanseman Nybegynder
10. september 2001 - 22:39 #10
Man kan ikke køre NERO og Easy CD på samme maskine uden der kommer problemer - det er ihvertfald min erfaring!

Egentlig ville jeg have give MAKSE alle points, for han løsning virkede perfekt og uden problemer!

Jeg giver derfor istedet flest points til hbs, da hans forklaring også er god, samt at der er en god link til at skaffe driverne, samt en fornuftig og komplet forklaing på hvorledes man skal gøre!

Tak allesamme vi ses
Avatar billede hbs Nybegynder
10. september 2001 - 22:45 #11
takker for pointene :-))
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 22:45 #12
Du kunne jo også havde spurgt efter et svar, men jeg overlever nok. :)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. september 2001 - 22:49 #13
nej ikke easy cd sammen med nero men de aspi driver adaptec levere er også noget skod prøv bare at anvende easy cd 5.0 og oplev din com blive dræbt selvom det er win2000
Avatar billede hanseman Nybegynder
11. september 2001 - 11:44 #14
:o)

Easy CD 5.0 ER noget skod generelt - den bruger ALT for mange resourcer :o)