Avatar billede skolevej321 Forsker
31. december 2021 - 15:48 Der er 9 kommentarer

Opgradering til win 11

Kan jeg komme i nærheden af win 11 med denne pc.

Bundkort: Micro-ATX, Intel LGA1151 Socket, Intel H110, PCI-Express x16, Dual DDR4-2133 - 2 x DIMM slots, 4 x SATA-600, USB 3.0 & USB 3.1 Type A & C, D-Sub / DVI-D / HDMI (understøtter 4K), Realtek Gigabit LAN, Intel HD Graphics understøttelse (CPU påkrævet), Realtek ALC887 HD Audio (8-kanaler)
Cpu:Intel(R) Core(TM) i3-6100 CPU @ 3.70GHz  3.70 GHz

Køre jeg en test får jeg følgende resultat:
Denne pc køre ikke sikker opstart.
TPM 2,0 skal være understøttet og aktiveret på denne pc.
Processoren understøttes ikke for windows 11.

Jeg kan ikke overskue om man på fornuftig vis kan opgradere pc-en eller bare skal kører videre med win 10 og så laden den komme ud på de evige jagtmarker, når tiden er?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2021 - 16:01 #1
Du kan måske have glæde af mit spørgsmål, om det samme. Det blev løst.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1038398
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. december 2021 - 16:12 #2
Tja du kan vælge -jeg kører win10 og win11 dualboot på samme CPU som du har. Vælger ved boot (F8) om jeg vil på windows 11 - kører nu mest på windows 10. De er installeret på hver sin fysiske SSD - og win10 SSD er klart hurtigst -PCI grænseflade mod SATA grænseflade.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 01:15 #3
Jeg har indenfor den sidste uge lavet en ren installation på en bærbar hvor CPU ikke var undestøttet. Måden jeg gjorde det på var at hente .ISO til win 11 fra Microsoft. Når dette var gjort oprettede jeg usb med Rufus. I indstillinger til Rufus blev valt at secure boot og tpm2 skulle skipper tjek af. Den blev installeret og aktiveret uden problemer.  Den modtager også opdaterInger (indtil videre ).
Da den ikke er installeret på officielle metode vil jeg anbefale man holder øje med om opdateringer kommer regelmæssigt. Stopper de så er det tilbage på Windows 10 der supportes til oktober 2025. Held og lykke.
Avatar billede f-arn Guru
01. januar 2022 - 10:25 #4
Lidt OT forstår jeg ikke hvorfor du mener Windows 11 er en opgradering...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 13:57 #5
#4 @f-arn Nå du er stadig ikke "ven" med Windows 11😉

Spøg til side.
Windows 11 er blot en sminket udgave af Windows 10.
Jeg er enig i at i den version den kommer i, så er den heller ikke som jeg ønsker den.
Men med lidt justeringer i registeret, så bliver den tålelig.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2022 - 14:22 #6
Som almindelig bruger, er jeg helt enig med #5. Jeg har ikke fået noget som helst ud af at installere Windows 11. Microsoft har foretaget nogen ændringer som f.eks at lave lidt om på Proceslinien, har nogen glæde af det? Højreklik funktionen mm. er også ændret, uden nogen forbedring. 220661 har ret. Windows 11 er en sminket udgave af af Windows 10. Microsoft har "Flyttet lidt rundt op mødlerne" Det slulle de, efter min mening ikke have gjort.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2022 - 14:25 #7
Ups mødlerne er selvfølgelig møblerne 😎
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 14:37 #8
#6 På min første test hdd med Windows 11 der hentede jeg StartAllBack på prøve i 30 dage https://www.startallback.com/  og den retter faktisk alle de problemer jeg ser er på Windows 11.
Jeg har ikke test hdd denne mere da jeg i går prøvede CloudReady som en opfordring i anden gruppe.
På min bærbar her har jeg udelukkende tilbage rullet højreklik menu og hovedet i stifinderen så det ser ud som før i Windows 10. Det gøres i registeret.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2022 - 14:46 #9
#8 Fint Link :-)