Avatar billede arneja Praktikant
21. december 2021 - 17:33 Der er 3 kommentarer

hvordan fungerer tvangssalg i danmark?

Lang historie kort - ferieboligen vår i Danmark har blitt varslet at skal tvangsselges. Lurer på hvordan en slik prosess fungerer/noe lurt vi kan gjøre? Bor til vanlig i Ålesund i Norge som kompliserer ting en del, og regner vel sikkert med at tvangssalg av bolig i danmark ikke fungerer helt likt som i norge (https://tvangssalgbolig.com/) ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2021 - 18:13 #1
Jeg ved ikke noget om dette emne, men har fundet et link, der måske kan hjælpe

https://domstol.dk/alle-emner/tvangsauktion/

Jeg håber det kan være en hjælp.
Avatar billede falster Ekspert
21. december 2021 - 23:31 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. december 2021 - 09:24 #3
Har været på en del tvangsauktioner. Det er som ordet antyder en auktion. Man kommer ind i et lokale hvor der sidder, mange gange, en repræsentant for hhv kreditforeningen, måske banken og et antal spekulanter (derfor jeg var der), så er der ellers budkrig. De to førstnævnte er med for at sikre at de får deres penge hjem, hvis der er lån i huset. Hvis der f ex skyldes 1 million i huset og der sidder en spekulant og byder en halv million, det er kreditforeningen jo ikke interesseret af.