Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 15:15 Der er 9 kommentarer

Kan ikke åbne lange (blå) links

Hej
Det er umuligt for mig at åbne lange links. Jeg kan heller ikke kopiere dem og indsætte i browseren. Hvad går der galt?
På min Ipad er disse links konverteret til korte links, som jeg så kan åbne, men det er ikke her, jeg skal bruge dem.
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 15:16 #1
glemte at skrive Win 7 og Outlook 2003
Ingeborg
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2021 - 20:20 #2
Har det virket tidligere, og hvis ja, hvornår gik det så galt?
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 20:49 #3
Jeg synes at der altid har været problemer med links, som fylder mere end 2 lange linjer. Har prøvet med Ctr. klik, men linket er dødt. Det mærkelige er at på min Ipad er samme link meget kort og klikbart.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 20:53 #4
Opgrader til Windows 10/Eller købt Windows 10 installations medium fra dit nærmeste IT butik:

Efter 10 år ophørte support til Windows 7 d. 14. januar 2020. Vi ved, at forandring kan være vanskelig, så du kan rette henvendelse til dit nærmeste IT leverandør, og de står gerne klar til at hjælpe dig med anbefalinger til, hvad du kan gøre som det næste, og du skal blot fortælle at du gerne vil opgrader til Windows 10 for dit Windows 7, eller at du gerne vil købe Windows 10 og have hjælp med at installere og beholde dine filer og data 👍🏼🤓
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 20:57 #5
Der er desværre intet som kan forbedre dit Windows 7 som generelt.
Flere og flere understøtter den ikke længere og anses som dødt Operativ system.

Køb nyt enhed som svarer til den formål du brugte enheden som, hvis du ikke kan opgradere til Windows 10.

Den enhed kan du indse som dødt fremover.
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2021 - 21:03 #6
Jeg er helt enig med Jørgen B. Det lykkedes mig med nogle indgreb at få min gamle XP-maskine til at køre til 2018, men der var mange problemer, især med internet og mail.
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 21:19 #7
Kommer det ikke lidt an på hvor meget  og til hvad man bruger sin pc? Min har jo både en Mac partition og en Windows partition. Sidstnævnte mest fordi jeg har et CaD/Cam program, som ikke er udviklet til Apple.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 21:36 #8
Ja, både med fede tekster og forklaringer fra Microsoft og endda alle teknologi online og salg af teknologi blader har varslet døden til Windows 7.

Så du er nød til at købe dig nyt enhed, eller partitionere fuldkommen væk for Windows 7 og bare bruge skadet enhed kun til Mac partitioneret enhed.

Der er intet at hente for dit Windows 7 del partitioneret plads.

https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-7-end-of-life-support-information

https://docs.microsoft.com/da-dk/lifecycle/products/windows-7

Det var da sjov, at du prøver så godt og se om det kan løses, men der er intet at hente her eller derude for dit Windows 7.

Bare brug flittigt dit Mac udgave fuld ud.
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2021 - 21:57 #9
#7.

Da jeg langt om længe måtte give slip på min XP, fandt jeg ud af, at der ikke fandtes drivere med fuld funktionalitet til Windows 10 til min elskede og fantastiske scanner, en Canon 9950F. Jeg lavede derfor en partition på min nye computer til Windows 7, så jeg kunne få den til at virke med en Windows 7 driver. Jeg løste problemet på en anden måde ved at installere Paintshop Pro 8.1,et gammelt billedredigeringsprogram fra 2003, så min Windows 7 partition ligger stadig og hygger sig helt alene og uden indhold :-)