Avatar billede PGFfyn Mester
06. december 2021 - 16:09 Der er 6 kommentarer

MS Edge

Hej.
Nogle hjemmesider åbner med "Tilbagepil", f.eks. Børsen.dk, men Finans fra Jyllands Posten og andre åbner ikke med "tilbagepil" - og det er dog et problem når der surfes på siderne.
Bruger Win 10 og Edge.
Har prøvet at geninstallere uden virkning.
Når jeg på JP/Finans vælger Edge under indstilling øverst oppe i ... kører den som den skal med tilbageknap, men denne indstilling gemmes ikke.

Nogen som kan hjælpe?
Venlig hilsen

Povl
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2021 - 12:42 #1
[Ctrl] + [h]
åbner historik, og der kan du bare klikke på siden før, eller gå længere tilbage.

[Ctrl] + [Shift] + [T] åbner direkt det forrige vindue...
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2021 - 12:45 #2
ups, Chrome tager [Ctrl] + [Shift] + [T] tilbage til historik, så det er bare en tast mere.
Avatar billede PGFfyn Mester
07. december 2021 - 14:17 #3
Hej Claes57.

Tak for det.
Mener at der er tale om en opsætningsfejl, eftersom jeg kan åbne siden i Edge i .... øverst oppe højre hjørne, og åbner jeg der, er alt som det skal være.
Så hvorfor åbner Apps ikke altid i Edge - og der et tale om Apps som jeg har liggende på skrivebordet.

Ikke til at greje.

Venlig hilsen

Povl
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2021 - 15:18 #4
jeg har så fx "telmore musik" som app - dvs det er via edge, og danne en app via de tre prikker top højre, og så ned til apps.
Så har man en selvstændig app (generer ikke brugen af edge), og i den app er der ikke en tilbage-pil, da det jo ikke er edge, men en side dannet som app.
Hvis man i stedet for at lave app, bruger 'Gem side som...' så laver man en ren genvej til edge og der er den fulde edge kørende.
Avatar billede PGFfyn Mester
08. december 2021 - 11:04 #5
OK har forstået.
Men der er dog nogle apps der kører med tilbagepil lavet som du beskriver via ... og ned i Apps hvor man får mulighed for at fæste denne til forskeligt, og andre sider der skal man først køre Edge i ... før der er muligheder for at oprette genveje osv. og hente et originalt ikon.
Men tak, og så lukker vi spm.
Venlig hilsen
Povl
Avatar billede PGFfyn Mester
09. december 2021 - 09:48 #6
Nej ikke lukket endnu.
Noget jeg ikke fatter, eller gør forkert.
Jeg er ude efter en direkte vej til f.eks. finans.dk og som beskrevet fungerer det ikke godt med en App da returpilen ikke er tilstede - men det er den i andre sider f.eks. Børsen.dk lavet på samme måde som Finans.dk.
Gem side som - der må jeg lave en fejl, da det er selve siden der gemmes, og ikke en (opdateret) genvej fra skrivebordet - hvad gør jeg mon forkert?
Venlig hilsen
Povl