Avatar billede Alano Novice
03. november 2021 - 08:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Argumenter for E3 Office 365 vs. Office 2013

Hej
Jeg arbejder i en stor international virksomhed, hvor licenser styres langt fra Danmark. Jeg vil gerne have opgraderet min desktop Office 2013 til Office 365. Min chef er enig og jeg har hans godkendelse. Desværre er virksomheden en kompleks matrix struktur og en lokal godkendelse er ikke nok til at blive opgraderet.

Jeg skal argumentere for min opgradering, altså hvilke funktioner gør at jeg ikke kan udføre mit arbejde. I bund og grund kan jeg godt udføre mit arbejde. Men når man er blevet lovet en Audi, så er det lidt træls at køre rundt i en Lada.

Kan i give mig nogle helt konkrete funktioner, som ikke er tilgængelig i Office 2013, som jeg kan bruge som argumenter? Det er være både simple og avancerede funktioner?

Mvh
Alano
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2021 - 09:01 #1
hvad med sikkerhed? løbende opdateringer. Dvs du skal ikke aktivere noget, opdateringer sker bare. Microsoft satser på 365, så de lægger flere kræfter i den opdatering end i en næsten udgået 2013 version, som ikke sælger mere.
Avatar billede Alano Novice
03. november 2021 - 09:05 #2
Hej Claes, de argumenter er desværre ikke nok. Det er skal helt konkret funktionalitet. Gerne i Excel, Word eller PowerPoint, da det er disse applikationer jeg primært bruger.
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2021 - 09:29 #3
Hvorfor kigger du ikke hos Microsoft? Der kan du se alle forskellene!
Avatar billede Alano Novice
03. november 2021 - 09:32 #4
Hej Ebea. Jeg har allerede forsøgt at google mig frem, men fremhævelserne er som Claes beskriver for oven. Det er i hvert fald ikke lykkedes mig at finde noget konkret.
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2021 - 12:03 #5
#4 - Jeg lavede en søgning på Google, og der er enormt mange sider hvor du kan se forskellene på de 2 versioner.
Så hvis du har søgt selv, så lyder det for mig, mærkeligt, at du ikke har kunne finde nogen oplysninger!
Avatar billede Alano Novice
03. november 2021 - 12:25 #6
Jeg fandt en person i organisationen som har været gennem samme mølle. Jeg bruger hans argumenter og forsøger mig en gang mere :-)
Der er ikke mange åbenlyse forskelle, men heldigvis nogle få konkrete