Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2021 - 11:18 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Mangler noget i Outlook efter geninstallation

Tidligere havde jeg foruden de på billedet viste mapper, også en mappe med "uåbnet post" eller "ulæst post" - Sidst jeg installerede Outlook, havde jeg samme problem, men fik hjælp til at "genfinde" mappen - Desværre har jeg glemt hvordan jeg gjorde - Nogen hjælp?
https://ibb.co/BBR1Lj8
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2021 - 11:39 #1
den ligger ikke ved klik på pilen i indbakken?
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2021 - 12:30 #2
Desværre ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2021 - 17:26 #3
Du bør have en mappe der hedder "Søgemapper".

Hvis ikke "Ulæst post" ligger herunder, kan du via mappen lave en ny "Ulæst post".

Siden kan du højreklikke på denne, og "Føj til favoritter"...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2021 - 17:26 #4
(PS - højreklik på "Søgemapper" for at lave en ny)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2021 - 17:52 #5
alternativt: hvis du kan huske ca hvornår, du fik hjælp til det sidst, så se på https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/146698 og bladre ned gennem dine spørgsmål til du er omkring tidspunktet. Så ligger svaret der.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2021 - 18:10 #6
claes57 - tak for dit bud, jeg har selv haft samme tanke - Det er godt to år siden jeg havde problemet, men mit spørgsmål er der ikke, så enten har jeg opsnappet svaret fra en anden, som har stillet tilsvarende spørgsmål, eller også må jeg have fået løsningen andetsteds.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2021 - 18:14 #7
ole_madsen - jeg kan godt lave en kopi af søgemappen, og jeg får også tilbud om at omdøbe kopien til "Ulæst post", men jeg kan ikke flytte hverken kopien, som nu hedder "Ulæst Post" eller for den sags skyld originalen, mappen "Søg"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2021 - 10:00 #8
Av, der tabte du mig... - Kopi? - og omdøbe?

Jeg ved ikke hvad det er du kopierer eller omdøber. Du skal finde den der hedder "Søgemapper", højreklikke og vælge "Ny søgemappe". Det er i øvrigt det eneste menupunkt her hos mig, så jeg ved ikke hvor kopier og omdøb kommer fra??

Iflg https://support.microsoft.com/da-dk/office/gendan-mappen-ul%C3%A6st-post-a51a806f-9b83-4fe8-87d2-f1d7c1f55815 kan du også bare trykke CTRL+Shift+P for at oprette ny søgemappe.

Her skal du vælge "Ulæst post". Det vil lave en undermappe til "Søgemapper" der hedder Ulæst post. Denne kan du højreklikke på og vælge "Føj til favoritter". Så vil den lægge sig blandt favoritmapperne øverst i venstre kolonne. Men det er måske så lagt du allerede er? - og så er "Favoritter" øverst i kolonnen bare ikke synlig? - den slås til og fra som beskrevet på https://support.microsoft.com/da-dk/office/sl%C3%A5-favoritter-til-eller-fra-4689a82d-f21b-4632-8a72-0b27f6054b2e

Meningen er at man føjer de mapper til favoritter som man vil arbejde med - og disse vises så øverst i venstre kolonne. Du kan ikke frit vælge hvor "Ulæst post" mappen skal være - enten i "Søgemapper" eller også vist blandt "Favoritter".
Avatar billede mort1 Ekspert
25. oktober 2021 - 13:01 #9
ole_madsen - Tak for vejledningen, og for din tålmodighed, men mappen "Favoritter" er ganske enkelt ikke at finde i min Outlook 2019 - og som det ses af billedet, ej heller muligheden "Føj til favoritter" - Hvad nu?
https://ibb.co/qBTTWh9
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2021 - 13:37 #10
Ah - du står på "View all" siden... - klik på mail ikonet længst nede i venstre hjørne - så løser det hele nok sig selv... :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
25. oktober 2021 - 14:03 #11
Ole - Det er helt i orden, hvis du kører træt - Jeg ser ikke, at dit seneste hint ændrer noget, der er stadig ikke en mulighed som hedder "Favoritter" :-)
https://ibb.co/Czg9CW3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2021 - 14:16 #12
Der står da ellers "Træk dine favoritmapper hertil" øverst oppe? - kan du ikke højreklikke på de enkelte mapper nu, og vælge "Føj til favoritter" - eller som der står, trække dem der op?
Avatar billede mort1 Ekspert
25. oktober 2021 - 15:03 #13
Ole Madsen - Du reddede ikke alene dagen for mig, men også for mine omgivelser (fruen), som er svært tilfreds med at jeg nu igen kan tænke på noget andet.
Det hele understreger vel blot den gamle sandhed om, at man skal huske at læse det med småt.
Tusind tak for din tålmodighed.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2021 - 17:10 #14
Velbekomme - det er altid noget djævelskab, når man skal sætte noget op, man kun ser én gang hvert 3. år... - det bliver bare aldrig logisk...