Avatar billede mort1 Ekspert
18. oktober 2021 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Geninstallation af Outlook

I forbindelse med installation af Win. 11, har jeg geninstalleret Office 2019, og dermed Outlook - Det er temmelig længe siden jeg sidst har lavet den øvelse, og det har givet mig nogle problemer, som jeg ikke rigtig kan overskue.
Jeg har hentet de gemte mails, men har tilsyneladende ikke fået gemt mine kontaktpersoner og min kalender - De to ting har jeg dog på en lidt ældre backup, så dem har jeg hentet - de bliver dog anbragt et andet sted end den "nye" backup. Hvad gør jeg forkert, eller hvad skal jeg gøre for at samle de to forskellige backup's?
https://ibb.co/nw2Rr65
Avatar billede puren Ekspert
18. oktober 2021 - 12:33 #1
fra da du lavet et recover af dine kontakter og kalender vaglte du så også mail med?

men ellers google merge pst files without duplicates masser at hjælp at hente
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. oktober 2021 - 13:26 #2
I bunden af din "mappeliste" som du har lagt billede op af, burde du have muligheden for at skifte til kalender, kontakter osv. - men der burde også være tre prikker, med flere muligheder under. Under denne skal du finde "Mapper" - så skifter "mappelisten" til at alle emner i Outlook vises som selvstændige mapper - nu kan du gå i  arkivets "Kontakter" mappen, markere alle og trække over i den aktuelle "Kontakter" mappe...

Det samme med kalender - bort set fra at du skal skifte "view" for at kunne markere flere ad gangen, og det kan være noget rod.

Jeg ville først vælge at forsøge at importere PST filen (Filer, Åben og eksporter, importer/eksporter, importer fra en anden fil eller et andet program. Denne vej kan du også styre om den skal overskrive dubletter m.m.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. oktober 2021 - 11:36 #3
Tak ole_madsen, det lykkedes at få flyttet kontakterne ved at trække dem over i den rigtige mappe, kalenderen ordner jeg manuelt - tilbage har jeg nu, at få fjernet "den forkerte datafil" "Min Outlook-datafil (1)  https://ibb.co/nw2Rr65 - Hvad er den nemme løsning på den udfordring?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2021 - 12:21 #4
Du burde kunne højreklikke på den, og vælge "Luk".

PST filen vil stadig være låst af outlook, indtil Outlook lukkes ned, eller er blevet genstartet - men når det er sket, kan du også fjerne/slette den.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. oktober 2021 - 13:00 #5
ole-madsen: Det ser desværre ikke ud til at være muligt, at gøre det på den måde - Når jeg højreklikker på filen får jeg dette billede, selv hvis jeg går videre derfra får jeg ikke muligheden for at slette noget.
https://ibb.co/YLccyDT
Avatar billede mort1 Ekspert
20. oktober 2021 - 13:20 #6
ole-madsen: Det lykkedes - Jeg åbnede "filplacering", Outlook filerne ligger i deres egen mappe i Dokumenter, her kan man simpelthen slette dem - Tak for input.