Avatar billede Peter8600 Novice
13. oktober 2021 - 21:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fil overførsel går til tider (mest) meget langsom

Når jeg overfører data fra en harddisk til en anden kan det både gå med 70 MB/s og ned til 0 kb/s. Det sker at jeg overfører større data imellem min mekaniske 1TB harddisk til min 512 GB SSD HD. Det starter meget godt, men pludselig - og ret hurtigt falder hastigheden fra 50-70 MB/s til f.eks. 200 kb/s - og sommetider bare 0. 1TB HD er fyldt meget op, så jeg tænkte at det var årsagen. Jeg købte en ny Seagate 2TB og installerede, petitionerede og formaterede den (quick-format). Jeg laver backup på en 4TB ekstern Seagate harddisk via USB3. Det går normalt meget hurtigt, men det gav problemer på den gamle 1 TB og derfor havde jeg glædet mig til den nye. Men jeg har stadig problemet. Jeg tror derfor ikke længere at det er et HD problem - men hvad kan det så være?
Jeg har en Lenovo Gamer PC og kører Win 10. Win 10 er reinstalleret indenfor de sidste 2-3 uger.

Vh. Peter
Avatar billede supportsiden Professor
14. oktober 2021 - 12:28 #1
Bruger du kun USB3 nu ? Husk at det så skal være USB3 kabel (blå stik)
Brug ikke lange kabler - max. 3m.
Er dine drivere opdateret - Lenovo Vantage kan hjælpe dig der, hvis det findes til din PC
Det kan være din Antivirus der forårsager det
Har du installeret ny USB disk i samme kabinet, hvis ja så prøv et andet
Avatar billede Peter8600 Novice
19. oktober 2021 - 17:31 #2
Tak for mange gode input. Jeg installerede Vantage og kørte nogle kørsler deri. Nu virker det, uden at jeg præcist tør sige hvad der gjorde forskellen.