Avatar billede tina.0809 Praktikant
12. oktober 2021 - 16:26 Der er 2 kommentarer

JavaScript metode

Hvilken af nedenstående metoder i javascript er ikke en browser kommando?

1. prompt()

2. console.log()

3. confirm()

4. alert()
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2021 - 16:33 #1
"ikke en browser kommando" - den beskrivelse forstår jeg ikke. Den der skiller sig ud er console.log(). Bestemt lovlig i browseren, men der dukker ikke noget op på skærmen - man skal ind i udviklervinduet for at se noget.
Avatar billede bvirk Guru
13. oktober 2021 - 20:40 #2
Browseren tilføjer et Window object til javascript - prompt(), confirm() og alet() er methods af dette, console et object deraf.
https://www.w3schools.com/jsref/obj_window.asp