Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
20. september 2021 - 12:46 Der er 1 løsning

Forfatter og taggede (@) personer forsvinder i et delt worddokument

Hej,
Vi bruger delte wordfiler. De ligger på Sharepoint og vi kan alle skrive i dem samtidig.

Dog forsvinder kommentarer hvis vi tagger nogen i dem.
Ligeledes forsvinder navnet på forfatteren under Filer-> Oplysninger, og ligeledes er det ikke muligt at se hvem der har lavet de enkelte kommentarer i margenen.
Er der noget opsætning på worddokumentet vi kan lave om på, så vi altid kan se hvem der har lavet kommentarer, og så vi kan tagge hinanden i kommentarer?

Mvh
Andersen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. september 2021 - 13:59 #1
Det lyder til, at det er sikkerhedsindstillinger, der er på spil. Se følgende artikel:
https://erinwrightwriting.com/how-to-stop-microsoft-word-from-calling-you-author-in-track-changes/

I dansk version af Word finder du indstillingerne, som vises under overskriften “Basic method …”, sådan:
Filer > Oplysninger > Undersøg dokument
Engelsk version:
File > Info > Inspect document

I dansk version af Word finder du indstillingerne, som vises under “Advanced method …”, sådan:
Filer > Indstillinger > Center for sikkerhed og rettighedsadministration > Indstillinger for Center for sikkerhed og rettighedsadministration > Indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger > Fjern personlige oplysninger fra filegenskaberne når filen gemmes

Engelsk:
File > Options > Trust Center > Trust Center Settings > Privacy Options > Remove personal information from file properties on save