Avatar billede Laksergodt Novice
16. juli 2021 - 15:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar: Integreret grafikkort til let gaming

Hej derude,
Jeg er på udkig efter en bærbar til studiet og meget let gaming (meget lidt krævende spil). Jeg undlader at kigge efter en med dedikeret grafikkort, da disse ofte kræver mere køling = mere larm. Jeg vil meget gerne den ikke larmer for meget nemlig.
Jeg har læst et sted at et integreret grafikkort som Intel Iris Xe's chip kan overophede og med tiden kan ødelægges hvis man nu bruger den til eksempelvis let gaming. Er dette rigtigt?

Tak på forhånd.
Avatar billede perwolf Forsker
16. juli 2021 - 19:46 #1
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2021 - 01:11 #2
Ja, det ser meget fornuftigt bud, og den er netop designet bedst til det du efterspørger, og klar til næste generation af WiFi router eller til WiFi Mesh med 802.11ax, som også kendes som WiFi 6 i dag.
Avatar billede Laksergodt Novice
17. juli 2021 - 22:56 #3
Hej, og tak for svar. Jeg endte faktisk op med at købe denne Lenovo Ideapad 3 15ADA05 15.6" fra Bilka endda, som også har integreret grafikkort (AMD Radeon RX Vega 8 Graphics). Det skulle have fået gode anmeldelser af et integreret grafikkort.

https://www.bilka.dk/produkter/lenovo-ideapad-3-15ada05-15-6-baerbar/100559087/

Jeg tænker det er et helt udemærket køb til den pris. Jeg læste nemlig godt at AMD Ryzen 5 3500u var at foretrække over Intel's i5-8250u eksempelvis, da den klarer 1400MHz GPU-mæssigt frem for Intel's 300 MHz.
Jeg kan se den også understøtter 802.11ax som du nævner Jørgen. Men tak for at gøre mig opmærksom på det.
Forventer så ikke meget af skærmen, men det er vel hvad man kan forvente til den pris :) Den er sat ned til 3500,- fra 5000,- forresten.
Avatar billede Laksergodt Novice
17. juli 2021 - 23:16 #4
Hov nej kan se den understøtter Wifi 5 (802.11ac) blot.
Kan også se den processor der sidder i den du har linket til perwolf er en nyere udgave og derfor bedre på visse parametre. Men tænker 3500u'en er fint til mit behov - det håber jeg i hvert fald :)